احسان فکور در گفتوگو با خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» در زنجان، بیان داشت: مادامی که دانشجویان به دستیابی به اهداف تحصیلی باور ندارند برنامه ریزی آنها نیز بی فایده خواهد بود.
وی افزود: فردی که هدف راسخ و محکمی ندارد نمی تواند به برنامه ریزی خود جامه عمل بپوشاند.
مسئول اداره روان شناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که برنامه های انجام شده و در حال انجام را در برداشته باشد تا نقاط قوت و ضعف را احصا و برنامه ای بهتر برای آینده اتخاذ کنند.
فکور با اشاره به اضطراب هنگام امتحان گفت: این اضطراب عوامل درونی و بیرونی دارد؛ اما هرچه حجم مطالعات و تسلط بر مطالب درسی بیشتر شود این اضطراب کمتر خواهد شد.
وی ادامه داد: دانشجویان باید بدانند مطالعه زیاد توام با اضطراب بالا نتیجه بخشی کمتری نسبت به مالعه کمتر اما بدون اضطراب دارد.
مسئول اداره روان شناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مطالعه مستمر در طول ترم تحصیلی و برنامه ریزی متناسب با موقعیت فرد می تواند اضطراب امتحان را کاهش و احتمال موفقیت را افزایش دهد.
فکور بیان داشت: گرچه شرایط خوابگاه و تغذیه در کیفیت تحصیل تاثیر دارد؛ اما اراده و انگیزه فرد می تواند بر همه مشکلات غالب باشد و موفقیت را رقم بزند.