جمشید فیروزی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در شیراز، با اشاره به دستورالعمل حراست مرکز دانشگاه آزاد اسلامی درباره عدم برخورد حراست با ناهنجاری های پوشش و عفاف گفت: مسئولان دانشگاه آزاد با مصوبه کردن این بخشنامه باید کلمه اسلامی را از روی دانشگاه آزاد بردارند؛ به هر حال در سال های قبل هم چیزی از اسلام و اسلامی شدن در دانشگاه آزاد مطرح نبود، فقط در حد یک کلمه بود.
وی با بیان اینکه با این بخشنامه دیگر دانشگاه آزاد نیاز به مجموعه حراست ندارد، ادامه داد: باید حراست و فرهنگی دانشگاه یک مجموعه دو طرفه و با هم در تعامل باشند و بتوانند با هم شرایط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر در این موضوع حساس حجاب و پوشش را اجرا کنند و حتی دوره های فرهنگی برای نیروهای حراست برگزار کند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد فسا افزود: رفع مشکلات حجاب و عفاف دانشگاه وظیفه حراست بود و با این تعداد نیرو در حراست وضعیت حجاب دانشگاه آزاد به این جا رسید و امروز با تصویب این بخشنامه و زیر ساخت های ضعیف فرهنگی در دانشگاه آزاد، باید فاتحه این دانشگاه در موضوع حجاب و عفاف را خواند.
فیروزی بیان داشت: به جای اینکه مسئولان دانشگاه آزاد بخشنامه پوشش و الزامی کردن آن را ابلاغ کنند، کاری کردند که دانشجویان با هر وضعی در محیط دانشگاه ظاهر شوند.
وی تصریح کرد: البته برای جذب دانشجو دست به هرکاری می زنند که یکی از راهکارهای جذب آن ها بی قید و بند کردن دانشجویان در مسئله حجاب و عفاف است که اگر مسئولان دانشگاه آزاد می توانستند کشف حجاب را ابلاغ می کردند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد فسا گفت: با این بخشنامه مجموعه حراست این مقوله مهم را از دوش خود برداشت و با زیرکی تمام دانشجویان مشکل دار در مسئله حجاب و عفاف را به جان مجموعه فرهنگی و تشکل های انقلابی و اسلامی خواهند انداخت.
فیروزی با بیان اینکه دانشگاه های آزاد کشور صحنه های تحصن و درگیرهای دانشجویی را در این موضوع خواهند دید، گفت: در عرصه فرهنگی، دشمن در دانشگاه ها و جامعه کار خودش را با جدیت انجام می دهد، اگر ما بخواهیم روند این کار را با تایید کردن بخشنامههای نسنجیده تسریع کنیم، دیگر راه برگشت سخت است.
وی تصریح کرد: در سال فرهنگ مسئولان دانشگاه آزاد شعار بی فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی سر دادند و در این دانشگاه به آن عمل می بخشند و چشم و گوش خودشان را بر روی همه واقعیت ها بسته اند./180الف1/