پس از انتشار گزارش کمیسیون بهداشت مجلس و رد ادعای غلط وزارت نفت و سازمان محیط زیست در خصوص آلودگی بالای بنزینهای تولید پتروشیمی و همچنین تائید سرطانزا بودن بنزینهای وارداتی، روزنامه دولت هنوز هم بر طبل واردات بنزین کوبیده و در اظهارنظری جالب سرطانزا بودن بنزینهای وارداتی را دستهای پشت پرده و منافع عدهای خاص در تولید بنزین در پتروشیمیها میداند در صورتی که پیش از این وجود رانتهای واردات بنزین در سازمان محیط زیست به اثبات رسیده بود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"، بعد از تکمیل گزارش کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و در پی برملا شدن جریان مافیای حاضر در وزارت نفت و همچنین سازمان محیط زیست که قصد آلوده نشان دادن بنزین تولید داخل، توقف تولید این بنزین و جایگزینی آن با بنزین غیراستاندارد و سرطانزای وارداتی را داشتند، روزنامههای دولتی و حامی سازمان محیط زیست هنوز هم اصرار بر واردات بنزینهای آلوده وارداتی که حتی از استانداردهایی پایینتر از یورو 2 برخوردار بودند را دارد و ادعا میکند هنوز هم پرونده آلودگی بنزینهای داخلی بسته نشده و در کمال تعجب رسانههایی که سعی در انعکاس واقعیتها موجود در خصوص بنزین دارند را به تحریف و دورغ متهم مینماید.
بر این اساس در گزارش امروز روزنامه ایران، نویسنده با انتشار متن پاسخ دفتر سخنگوی دولت به خبر روز پنجشنبه روزنامه کیهان درباره آلودگی بنزینهای داخلی آورده است: آنچه در سؤال خبرنگار محترم مطرح بود آلودگی بنزین وارداتی «یورو 4» بوده نه بنزین تولید داخل تا سخنگوی محترم در مورد آلوده نبودن بنزینهای داخلی خبررسانی کند.
در ادامه این نامه آمده است: بعضی از رسانهها هم بدون درج سؤال اصلی خبرنگار در مورد آلودگی بنزین یورو 4، صرفاً به پاسخ سخنگوی محترم مبنیبر آلوده نبودن آن اکتفا کردهاند
جالب قسمتی از گزارش است که میگوید: با این حال آلوده بودن بنزینهای تولیدی در پتروشیمیها مسألهای نبود که بتوان براحتی آن را انکار کرد. پردهای از دود عظیم که بر فراز تهران و شهرهای بزرگ حتی در روزهای تابستان نیز خیمه زده بود، خبر از فاجعهای میداد که دولت وقت سعی در کتمان آن داشت. از آن سو هم منافع عدهای که از محل تولید چنین بنزینهایی به سودهای بسیار کلان میرسیدند، اقتضا میکرد تولید بنزین پتروشیمیها ادامه پیدا کند. به همین دلیل، انکار، سیاست اصلی بود که مقامات وقت در پیش گرفته بودند.
در صورتی که بنا به اظهارات مستند یکی از نمایندگان مجلس آنچه بر همگان مبرهن شده بود وجود لابیهای پشت پرده واردات بنزین در سازمان محیط زیست بود.
بر این اساس، مهدی موسوینژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره پشت پرده واردات بنزین و توقف تولید داخلی گفته بود: همسر یک مقام مسئول در دولت، واردکننده بنزین است که این امر تردیدها درباره پشت پرده واردات بنزین را افزایش میدهد.
البته این نماینده مجلس نام و سمت آن مقام مسئول را هیچگاه اعلام نکرد اما معصومه ابتکار این ادعا را به خود گرفت و 20 خرداد در اظهاراتی عجیب گفت: اتهام واردات بنزین به همسرم دروغ محض و بهتان است. کسانی که منافعشان با بنزین سرطانی پتروشیمی گره خورده این تهمتها را نسبت میدهند در حالی که این موضوع از وزارت نفت قابل پیگیری و استعلام است.
البته در همین بین دلال خارجی مربوطه در حوزه خلیج فارس نیز توسط رسانه ها شناسایی شد. وی با احداث مخازنی در فجیره امارات با ترکیب مجموعه ای از مشتقات بی کیفیت اقدام به تولید بنزین پاتیلی و فروش آن با حاشیه سود بسیار بالا به وزارت نفت می نمود. (+)
گزارش این روزنامه دولتی در حالی ادعا میکند "مدافعان پشت پرده تولید بنزین پتروشیمیها علیه بنزین وارداتی فعال شده و از طریق شبکههای تبلیغاتی خود القا کنند که بنزین یورو 4 که در حال حاضر به جای بنزین پتروشیمیها وارد کشور میشود نیز آلوده است."
این ادعای کذب روزنامه دولت در حالیست که پس از سخنان عباس کاظمی، معاون وزیر نفت در خصوص توقف واردات بنزین مشخص شد بنزینی که تا این لحظه به عنوان بنزین یورو 4 به خورد ماشینها داده میشد، بنزین یورو 4 نبوده و حتی استانداردهایی پایینتر از یورو 2 دارد و همچنین وجود مواد آلاینده و سمی در بنزینهای وارداتی بر اساس آمار و گزارشات کاملا مستند توسط رسانهها منتشر شده و کارشناسان امر نیز وجود این مواد را تائید کردهاند. حتی در گزارش کمیسیون بهداشت نیز صراحتا به آنالیز بنزینهای وارداتی اشاره میشود و گفته شده است اسناد آزمایشگاهی که در خصوص این بنزینها به دست آمده است، نشان میدهد بنزینهای وارد شده در این سه ماه فاقد استاندارد ملی 4904 و استاندارد یورو 4 بوده و حتی مواد ممنوعهای نیز در این بنزینهای وارداتی دیده شده است. (+)
حال که با وجود انتشار گسترده این اخبار در تمام رسانههای داخلی و خارجی، شاهد سکوت مسئولین وزارت نفت و سازمان محیط زیست هستیم. آیا کسانی که باید به دلیل اظهارات گذشته خود و همچنین ضربهای که به اقتصاد کشور زدند، خطای خود را پذیرفته و عذرخوانی کنند، میخواهند با این جنجالسایها خود را مبرا کنند؟ این افراد باید در مقابل مردم و جامعه جوابگو باشند و به دلیل اقدامات غیرکارشناسانه خود که شاید به دلیل رانتهای خاصی صورت گرفته است مورد سوال قرار گیرند. (+) به راستی دلیل این تنشآفرینیهای رسانه طرفداری از چه چیزی است؟ از بنزینی که دیگر بر همان ثابت شده است آلوده بوده و حتی استانداردهایی پایینتر از بنزین تولید داخل دارند یا منافع اینگونه ایجاب میکند؟
مملکت صاحب ندارد دولتی ها براحتی خلاف میکنند و جوابگو نیستند انگار که حق و حقوقشان است که میگیرند . اگر در کشورهای خارج این اتفاق می افتاد چند نفر استعفا میدادند
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.