به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ به نقل از پايگاه اطلاعرسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ايران، جعفر قادري؛ عضو هيأت مديره انجمن علمی اقتصاد شهری ايران در حاشيه نشست «نقش اقتصاد مقاومتی در صنعت بانکداری در شرايط پساتحريم»، به موضوع جايگاه اقتصاد شهری در بسته خروج از رکود پرداخت و گفت: متأسفانه ظرفيتهای اقتصاد شهری در اين بسته، مورد توجه قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اينکه دولت به جای اختصاص وام 25 ميليون تومانی با سود مناسب 16 درصد به خودروسازان میتوانست وضعيت مسکن شهری را سر و سامان بدهد، ادامه داد: نکته اينجاست که ورود اين حجم از خودرو به طور يکجا در سطح کلان شهرها میتواند چالشهايی همچون ترافيک و افزايش آلودگی هوا را تشديد کند.
نماينده مردم شيراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينکه به نظر ما بهتر بود دولت اين حجم از نقدينگی را صرف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی میکرد، يادآور شد: متأسفانه اين ناوگان در سطح کشور، وضعيت مناسبی ندارد و همين عامل، چالشهای متعددی را در فضای شهری پديد آورده است.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بيان اينکه به غير از ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی بافتهای فرسوده نيز میتوانست گزينه مناسبتری به جای خودروسازان باشد، گفت: اگر اين تسهيلات به سمت بازسازی بافتهای فرسوده سوق داده میشد، بخش عمدهای از مشکلات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی کلانشهری مانند تهران، حل و فصل میشد.