اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، امروز دهقان نیری، مدیر مرکز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: بر اساس قانون، ارتقا کیفی، کمی و آموختن مطالب و مهارتهای جدید علمی به جامعه پزشکی از وظایف اصلی مرکز آموزش مداوم محسوب میشود.
وی افزود: برنامههای آموزش مداوم به دو صورت حضوری (شرکت در سمینارها و سالنهای آموزشی) و مجازی از طریق سایت آموزش مداوم کشوری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، برگزار میشود.
دهقان نیری با اشاره به اینکه حدود دو هزار نفر در سامانه آموزش مداوم عضو هستند، تصریح کرد: نیمه اول سال جاری حدود ۳۹۰ برنامه حضوری در مرکز آموزش مداوم علوم پزشکی مشهد برگزارشده است.
شرکت پانزده هزار و پانصد نفر در برنامه های مجازی
مدیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامههای مجازی را به دلیل مزایای بسیار، دارای اولویت دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۸ برنامه مجازی بر روی سایت دایر است، همچنین در طول شش ماه گذشته حدود پانزده هزار و پانصد نفر در برنامههای مجازی این مرکز شرکت کردهاند.
وی با تأکید بر اینکه طراحی و تصویب برنامهها از فعالیتهای مهم آموزش مداوم است، اضافه کرد: ۱۲ بسته آموزش مجازی در شش ماه اول سال تولید و مجوز آن اخذ و بهمنظور بهرهبرداری بر روی سایت قرارگرفته است.
دهقان نیری گفت: بحث اعتباربخشی میتواند فرایند موجود در آموزش مداوم را مدونتر، منظمتر و علمیتر کند؛ بر این اساس استانداردهای از سوی اداره کل تهران برای دانشگاههای سراسر کشور ابلاغشده که ما موظف هستیم در فرصت محدود به این استانداردها برسیم.
مدیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص چشمانداز این مرکز برای نیمه دوم سال جاری، بیان کرد: عواملی نظیر تعطیلات فروردین، تابستان، ماه رمضان به برنامههای حضوری مرکز آموزش مداوم در نیمه اول سال صدمه میزند، بنابراین بیشتر تراکم برنامهها در نیمه دوم سال بوده که با توجه به این امر در دو سال اخیر سعی شده تراکم برنامهها را در شش ماه اول سال افزایش دهیم.
وی جایگاه آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد را بسیار مناسب دانست و بیان کرد: بیش از ۱۵ نفر از اعضای هیات علمی رشتههای گروههای مختلف در کمیته تخصیص امتیاز عضو هستند؛ همچنین آموزش مداوم علوم پزشکی مشهد از پشتیبانی قوی نسبت به سایر کشور برخورداراست.
دهقان نیری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راه اندازی سامانه آموزش مداوم الکترونیک پیشتاز بوده است، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین دانشگاه در سطح کشور بوده که برنامه حضوروغیاب الکترونیک را در قالب سامانه کشوری آغاز کرده است.
کسب رتبه دوم در طرح رتبهبندی آموزشی
مدیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث دقت و اجرای برنامهها مرکز آموزش مداوم مشهد در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارد؛ همچنین این مرکز توانسته در طرح رتبهبندی آموزشی رتبه دوم کشور را کسب کند.
دهقان نیری بیانگیزگی، حضور نامنظم عده کمی اعضای جامعه پزشکی در برنامهها و نبود یک سالن آموزشی اختصاصی را از مشکلات اصلی مرکز آموزش مداوم عنوان کرد و افزود: نبود امکانات مطلوب جهت توسعه آموزش مجازی یکی از مشکلات مهم مرکز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
وی در خصوص سهم این مرکز از بودجه، یادآور شد: بیش از پنج سال است که از سوی وزارتخانه بودجه ای به مرکز آموزش مداوم اختصاص داده نشده و بودجه این مرکز صفر است و تنها از درآمد حاصل از تعرفهی کشوری که برای ثبتنام افراد و شرکت در برنامهها تعیینشده، جهت اداره امور استفاده میشود.
مدیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: البته سیاست آموزش مداوم واگذاری برنامهها به گروههای آموزشی و سازمانهای علمی نظام پزشکی است.
دهقان نیری درپایان تأکید کرد: با توجه به اینکه مرکز آموزش مداوم مشهد فاقد پستهای سازمانی منسجم و ساختارمناسب است؛ پیشنهاد میشودبرای آموزش مداوم تشکیلات رسمی و ساختار مند و پستهای سازمانی در حد مدیریت مصوب و امکانات و نیروی کافی پیشبینی شود.