به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بابک احمدی معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن در مراسم افتتاح این خط گفت: اتصال مراکز و مبادی صنعتی به خطوط ریلی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه و از اولویت های راه آهن است که تحقق این امر با روش های مشارکتی می تواند به این بند از اصل ششم توسعه جامه عمل بپوشاند .
احمدی افزود: با احداث ۵/۳ کیلومتر خط فرعی فولاد امیرکبیر کاشان از ایستگاه گز ( شهید روحانی) در فاز اول، ظرفیت جابجایی ۳۰۰ هزار تن بار ورودی – خروجی فراهم آمد، که این مقدار در فاز دوم به ۲ میلیون تن افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه شرکت راه آهن، آمادگی اجرای پروژه هایی از این دست را دارد خاطرنشان کرد: برای کلیه صنایع کشور امکان اتصال به شبکه ریلی وجود دارد و در این مسیر راه آهن بیش از ۵۰ درصد کل هزینه که شامل هزینههای روسازی و اتصالات خط است را متقبل خواهد شد.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن تصریح کرد: از ۱۱۰ کیلومتر خط فرعی در دست احداث کشور، ۴۰ پروژه به طول ۵۸ کیلومتر تا پایان سال جاری به شبکه ریلی متصل می شود.
وی تاکید کرد: با این اتصال، بیش از ۲۰ میلیون تن بار از جاده به ریل منتقل خواهد شد.