یک کارشناس توسعه کسبوکارهای نوین گفت: استارتاپها بسته به مرحلهای از فعالیت که در آن قرار دارند، میتوانند از اینوتکس ۲۰۱۹ بهرهبرداری کنند.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، مریم نجفی، کارشناس توسعه کسبوکارهای نوین با اشاره به مزیت حضور در هشتمین نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری برای دو طیف کسبوکارها و سرمایهگذاران اظهار کرد: یکی از اهداف مهم نمایشگاه اینوتکس کمک به کسبوکارها است، اما اینکه این کسبوکارها چگونه قادر به استفاده از فرصت حضور در نمایشگاه هستند، بستگی به اهداف آنها دارد. اگر هدف از حضور در نمایشگاه جذب سرمایهگذاری باشد، این مهم در نمایشگاه و با ارتباطی که با سرمایهگذاران ایجاد میشود، میسر خواهد شد.
عضو اتاق فکر اینوتکس ۲۰۱۹ با اشاره به یکی از رویداد جانبی این نمایشگاه تحت عنوان کافه بازار افزود: هدف از کافه بازار در نمایشگاه اینوتکس برقراری ارتباط بین سرمایهگذاران و سرمایه پذیران حوزههای استارتاپی و فناورانه است.
وی در توضیح این مطلب افزود: گاهی هدف از حضور در نمایشگاه، توسعه شبکه و ارتباطات و گاهی هم هدف توسعه بازار است که به فراخور این اهداف در نمایشگاه زمینهسازی شده است، اگر هم بنگاهی قصد گسترش ارتباطات بینالمللی را داشته باشند، بستر همکاری با نهادهای بینالمللی در نمایشگاه ایجاد میشود که خود زمینهساز ارتباطات جدید است.
این کارشناس توسعه کسبوکارهای نوین بابیان اینکه هدف اینوتکس این است که تمام بازیگران حوزه نوآوری و بهنوعی تمام اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور را زیر یک سقف جمع کند، تصریح کرد: در این گردهمایی بزرگ هر یک از اجزای این اکوسیستم بهتناسب نیازی که دارند، به دنبال گرهگشایی از مسائل خود خواهند بود.
وی ادامه داد: باید تاکید کرد استارتاپها بر حسب مرحلهای که در رشد قرار دارند، از نمایشگاه بهره میگیرند. اگر آنها در مرحله اولیه باشند، میتوانند تست بازار بگیرند و یا اگر در مرحله جلوتر باشند، میتوانند در فرصت نمایشگاه وارد مذاکره و قرارداد شوند و درآمدزایی کنند. مطمئنا انواع محصولی که توسط استارتاپها تولید میشود، در بازار مورد کشور نیاز است و برای جذب سرمایه نیز استارتاپها میتوانند از کافه سرمایه کمک بگیرند.
نجفی با تاکید بر مزایای مهم حضور استارتاپها در نمایشگاه و فضای مناسبی که برای مراوده در آن ایجاد میشود، ادامه داد: نمایشگاه پل ارتباطی بین سرمایهگذار و ایده پرداز است. به دلیل حضور مدلهای مختلف کسبوکار در حوزه نوآوری و کسبوکارهای اینترنتی در این نمایشگاه، آینده یک فعالیت اقتصادی برای سرمایهگذاران و بهویژه فعالیتهای نوپا، شفافتر از قبل به نمایش درمیآید.
عضو اتاق فکر اینوتکس ۲۰۱۹ همچنین بابیان اینکه ارتباط با فعالان جدید عرصههای فناوری و نوآوری دریچههای جدیدی به روی سرمایهگذاران باز میکند و در بستر این ارتباطات است که شبکهسازی و توسعه بازار، محقق میشود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل از همه فعالان استارتاپی و همه سرمایهگذاران دعوت میکنم برای استفاده از فرصت حضور در نمایشگاه بهره بگیرند و رویکرد و دیدگاه نو پیدا کنند.
وی اظهار امیدواری کرد بهواسطه این حضور، ارتباط بین استارتاپها و صنعت که نتایج دوسویه آن، نصیب هر یک از این دو خواهد شد و نقطهضعفهای آنها را پوشش میدهد، فراهم شود.