به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۲۲ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهاندازی شد تا ارتباط میان مراکز علمی و تحقیقاتی و صنایع رونق گیرد. این کانونها در حوزههای مختلفی فعال هستند تا با فعالیت خود ورود و نفوذ ایدههای فناورانه به این حوزهها سرعت دهند.
راه اندازی کانونها اقدامی برای سرعت بخشیدن به تولید محصولات ایران ساخت است. در این صورت مشکلات و چالشهای پیش روی صنایع مختلف با ایده و نوآوری پژوهشگران و نیروی انسانی کارآمد و متخصص رفع میشود. البته این کانونها علاوه بر ایجاد این هم افزایی و ارتباط، برگزاری آموزشهای تخصصی، برگزاری نشست و ارائه مشاورههای تخصصی در هر حوزه را نیز انجام میدهند تا شاهد رونق بازار محصولات ایران ساخت باشیم.
دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی این کانونها در استانهای مختلف حمایت کرده است تا شبکه دانش، صنعت و بازار در نظام ملی نوآوری با سرعت بیشتری شکل گیرد.
همچنین رسیدگی به پروندههای تأسیس کانونهای هماهنگی دانش، صنعت و بازار، برنامهریزی، پشتیبانی و هدایت کانونها و نظارت و ارزیابی بر کانونها برخی از وظایف این دفتر است.
نخستین کانون در دور جدید در سال ۹۵ راه اندازی شد و طی این سالها تعداد آنها به ۲۲ رسید. البته پیشنهاد راه اندازی تعداد ۸ کانون نیز مطرح است آن هم برای حوزه هایی، چون مواد معدنی، صنعت پتروشیمی، تجهیزات ورزشی، صنعت یادگیری و درمانهای نوین.
کانونهای هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزههای گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگهای قیمتی، آبزیان، حمل و نقل ریلی شهری، فرش دستباف، تجهیزات آزمایشگاهی، زنبور عسل، رنگ و رزین، مدیریت پسماند و بازیافت، امنیت فضای تبادل اطلاعات، سلولز و مشتقات سلولزی، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، مرغ و طیور، گردشگری، قندو شکر، بسته بندی، زرشک و عناب، لوازم خانگی، صنعت ساختمان و آب و فاضلاب برخی از عناوین این کانونهای فعال هستند.