به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، غرفههای ملی از مهمترین روشهای حضور شرکتهای دانشبنیان در دیگر کشورهاست. شرکتها میتوانند با استفاده از این فرصت به ارائه آخرین دستاوردهای خود در زیستبوم و حوزه خود بپردازند.
دانشبنیانها میتوانند در سطح بینالملل تعامل داشته باشند و علاوهبر آشنایی با روشها و دستاوردهای آنان، رقبای خود را در بازارهای بینالمللی بهتر بشناسند؛ از این رو مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، برنامه برگزاری غرفههای بین المللی را در کنار سه برنامه دیگر خود شامل حضور در نمایشگاه، اعزام و پذیرش هیئت تجاری و حمایت از حضور مستقل در نمایشگاههای بینالمللی برای شرکتهای دانشبنیان در نظر گرفته است.
«میپ کام» فرانسه، بزرگترین گردهمایی جهان در حوزه محتوای رسانهای است. این رویداد که سالانه برگزار میشود، میزبان تولیدکنندگان، توزیعکنندگان، شبکههای تلویزیونی، شبکههای پخش خانگی، سرمایهگذاران و ناشران جهان رسانه است. میپ کام فرانسه امسال ۱۶ تا ۱۹ اکتبر (۲۴ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲) برگزار میشود.
شرکتهای مختلف از ۱۰۰ کشور دنیا در میپکام فرانسه حاضر میشوند. این شرکتها از طریق میپکام به جذب سرمایه گذار برای تولید محصولات خود میپردازند و عموماً قراردادهای مهم این حوزه در نمایشگاه منعقد میشود. شبکهسازی، مذاکرات تجاری و دریافت پروژههای بزرگ از دیگر فعالیت شرکتها در میپکام فرانسه است.