به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آغاز این سفر بازبینیهای هوش مصنوعی بود که تغییر جنجالی و مهمی در شیوه ارائه اطلاعات توسط گوگل برای میلیونها جستجوی کاربران ایجاد کرد. اما این فقط سرآغاز ماجرا است.
پیچای در ادامه اظهارات خود گفت: درحالیکه هوش مصنوعی جهان جستوجوهای افراد را گسترش میدهد، سال ۲۰۲۵ میلادی یکی از مهمترین سا لها برای نوآوری جستوجو است.
او طی سخنرانی خود در این رویداد، مرحله بعدی طرح گوگل برای افزودن ویژگیهای هوش مصنوعی به بخش جستوجو را توضیح داد. این ویژگیها در دیپ مایند آزمایشگاه تحقیقاتی شرکت توسعه مییابند. محصول جستجوی این شرکت اندک اندک بیشتر شبیه یک دستیار هوش مصنوعی خواهد شد که اینترنت را برای کاربر مرور، وب سایتها را بررسی میکند و پاسخی ارائه میدهد.
گوگل از چند سال قبل و هنگامی که عرضه چت جی پی تی اوپنای آی آن را در موقعیت نامناسبی قرار داد، در این مسیر فعالیت کرده است. چنین تغییری برای وب سایتهایی که به ترافیک گوگل اتکا دارند و همچنین کسب و کارهایی در جستجوی گوگل تبلیغ میخرند، پیامدهای عظیمی در بر خواهد داشت.
او در پاسخ به سوالی درباره هوش مصنوعی و جستوجو گفت: میتوانید آینده را با «پروژه آسترا» تصور کنید. پروژه آسترا اشاره به سیستم هوش مصنوعی چند حالتی دیپ مایند دارد که قادر به پردازش ویدئوهای زنده از دوربین یا نمایشگر رایانه و پاسخ به سوالات کاربران درباره چیزی است که هوش مصنوعی در واقع میبیند.
گوگل برنامههای بزرگی برای پروژه آسترا در بخشهای دیگر کسب و کارش دارد و میخواهد در آینده سیستم هوش مصنوعی چند حالتی را برای فعال کردن عینکهای هوشمند واقعیت افزوده به کار گیرد.
همچنین پیچای در سخنرانی خود به Gemini Deep Research اشاره کرد که یک عامل هوش مصنوعی است و ظرف چند دقیقه گزارشهای تحقیقی بلند تولید میکند. این ویژگی شیوه استفاده افراد از جستجوی گوگل را به طور بنیادین تغییر میدهد. Deep Research در حقیقت کاری که کاربران با جستجوی گوگل انجام میدهند را خودکار میکند.