به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در خرمآباد، طهایی امروز در افتتاحیه کارگاه روشهای تدریس الکترونیکی و تولید محتوا در محل دانشگاه پیامنور لرستان بیان داشت: تصور اشتباهی که وجود دارد این است که اساتید موفق در ارائه شیوههای سنتی تدریس میتوانند در تدریس الکترونیکی موفق باشند؛ اما واقعیتی که بنابر مطالعات اثبات شده است این است که موفقیت اساتید در ارائه شیوههای سنتی تدریس ضامن موفقیت آنها در تدریس الکترونیکی نیست.
وی با بیان اینکه 80 درصد یادگیری در انسانها از طریق یادگیری غیررسمی و در جریان ارتباط با محیط و دیگران و تنها 20 درصد یادگیری از طرق یادگیری رسمی با حضور در کلاس محقق می شود، افزود: اگر بتوانیم یادگیری رسمی و غیررسمی را با هم تلفیق کنیم، میتوانیم علاقمندی دانشجو برای یادگیری را افزایش دهیم و این هدفی است که ما دنبال آن هستیم.
رئیس گروه آموزشهای الکترونیکی دانشگاه پیامنور از رسانههای اجتماعی نظیر یوتیوپ و ویکی پدیا به عنوان رسانههای اجتماعی رایج در یادگیری دسته جمعی و غیررسمی نام برد و گفت: علاقمندی به یادگیری در محیطهای غیررسمی به علت اینکه در این محیطها روابط رایج است و محاورههای خلاصه و کوتاه به اشتراک گذاشته میشوند، افزایش یافته است.
طهایی با بیان اینکه امروزه افراد وقت بسیاری را در رسانههای اجتماعی صرف میکنند، تصریح کرد: در یادگیریهای غیررسمی از طریق شبکههای اجتماعی هوش جمعی عمومی کمتر دچار اشتباه میشود.