به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یزد، شبانیان روز گذشته در اردوی تشکیلاتی « میثاق» تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشگاه یزد که در شهر مقسم قم برگزار شد، با اشاره به اصل ولایت فقیه گفت: امام باقر (ع) در حدیثی می فرمایند؛ اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، حج، روزه و ولایت استوار است و در ادامه نیز زمانی که از ایشان پرسیدند که کدام یک از همه مهم تر است، ایشان ولایت را مهمتر از همگی معرفی کردند.
وی افزود: فوکویاما، مشاور سابق کاخ سفید در همایشی پیرامون شیعه شناسی که در اورشلیم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: شیعه همچون پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست؛ آن پرنده دوبال سبز و سرخ دارد که بال سبز آن باور به مهدویت و ظهور منجی و بال سرخ آن آمادگی برای شهادت است که از واقعه کربلا الهام می گیرد و این پرنده زره ای به نام ولایت به تن دارد که وی در این سخنرانی راه حلی برای نفوذ در مردم ایران پیشنهاد کرد و گفت: ما باید میل مردم را نسبت به ولایت فقیه تغییر داده و فرهنگ ایثار و شهادت را به رفاه طلبی و غرب گرایی تغییر دهیم.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ولایت پذیری مختص شیعیان ایران نیست، بلکه شیعیان کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، عراق و لبنان هم از امام و رهبری تبعیت می کنند.
شبانیان خاطرنشان کرد: ولایت فقیه منحصر به دوران حاضر نبوده؛ بلکه در قرن پنجم که مصادف با شروع غیبت کبری است، توسط شیخ مفید طرح شده است و ایشان در کتاب المقنعه در باب وظایف ولایت فقیه نظر داده اند و همچنین از ولی فقیه با عبارت سلطان الزمان یاد کرده اند.
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: آقای صانعی در کتابی با عنوان « ولایت فقیه» با استفاده از روایاتی به اثبات اصل ولایت فقیه پرداخته است و همچنین بعد از ارتحال حضرت امام (ره) در سخنرانی، با استناد به روایت معتبر از عمربن حنظله بیان داشتند که اطاعت از امام خامنه ای (مدظله)، اطاعت از امام صادق (ع) است، اطاعت از امام صادق (ع)، اطاعت از رسول خدا (ص) است و اطاعت از رسول خدا (ص) همان اطاعت از خداست و کسی که از خدا اطاعت نکند، مشرک است که این نشان دهنده اطاعت افراد با گرایش های مختلف از مقام معظم رهبری و اطاعت از ولایت است.
شبانیان در پایان گفت: بنابراین، ولایت فقیه از طرف خدا حقّانیّت و مشروعیت داشته است؛ اما مردم آماده پذیرش آن نبوده اند تا نوبت به عصر امام خمینی (ره) رسید و این امر مورد پذیرش قرار گرفت و دلیل این مدّعا، شرکت مردم در انتخابات است زیرا در ادبیات سیاسی دنیا، درصد مشارکت در انتخابات با هر انگیزه ای به معنای تأیید نظام آن کشور است.