به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، احمدی دقایقی پیش در اولین همایش ملی برند در ورزش که به همت دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده علوم این دانشگاه در حال برگزاری است، گفت: در ۱۰۰ سال اخیر که از تاریخ ورزش ما می گذرد همایش برند در ورزش اولین همایش از نوع خود می باشد که نگاه ویژه به برندسازی ورزشی در کشور دارد.
وی افزود: امیدواریم با استمرار یک دبیرخانه بتوانیم این مسیر خوب را در دانشگاه فردوسی مشهد دنبال کنیم و بتوانیم اهمیت برندسازی در ورزش جهت معرفی کشور به جهان را در نظر بگیریم.
معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به عدم حضور گودرزی در این همایش، تصریح کرد: دولت جهت ارائه بودجه سال 95 و برنامه ریزی برای برنامه هشتم توسعه جلسات بسیار فشرده ای دارد که گودرزی به دلیل حضور در این جلسات نتوانست در این جمع در کنار دیگر تلاشگران عرصه ورزش حضور به هم رساند.
احمدی جدی گرفتن برند ورزشی در کشور را نکته بسیار مهمی دانست و بیان داشت: باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا توانسته ایم از ظرفیت های ورزشی به عنوان یک برند در جامعه به نحو مطلوبی استفاده کنیم یا خیر؟
وی ادامه داد: قرار گرفتن برند ورزشی در جایگاه مصوب خود آیا تهدید است یا خیر؟ و باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که در موقعیت های مختلف در ورزش کشور افراد به فکر برندسازی هستند یا خیر؟
معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نقش برندسازی در ورزش جهت احیا و توسعه فرهنگ و هویت فرهنگی به جامعه را بسیار مهم ارزیابی و متذکر شد: برندهای ورزشی باید تلاش کنند تا ارتقا دهنده هویت فرهنگی و انتقال فرهنگ به جامعه باشند و در این راستا نقش کسانی که در جایگاه مختلف جامعه ورزش را با آنان می شناسد بسیار پررنگ تر دیده می شود.
احمدی ضمن تاکید براین نکته که برندهای ورزشی می توانند نقش اجتماعی مهمی در جامعه ایفا کنند، تاکید کرد: وزارت ورزش، کمیته المپیک، سازمان های ورزشی و گروه های ورزشی در کشور می توانند در انتقال فرهنگ مصوب و هنجارهای مثبت در کشور نقش مهمی را ایفا کنند.
وی در پایان با بیان اینکه یک دانشجو، نخبه، خبرنگار و مربی می تواند در یک جامعه ورزشی بسیار مثمرثمر باشد؛ یادآور شد: ورزشکاران در همه ابعاد و اقشار باید تلاش کنند رفتار، گفتار و عملکرد خود را در جهت ارتقای برند ورزشی به کارگیری کنند تا در این خصوص شاهد افت و تنزل جایگاه فرهنگی در ورزش نباشیم.