به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سمیراسادات امامی؛ نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات مقاومت به خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: با توجه به تاثیر کتاب در افزایش دانایی مردم، هفته کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است و در ضرورت آن هیچ تردیدی نیست. نکته مهم این است که چه اقدامات و کارهایی در جریان آن انجام شود.
وی ادامه داد: یکی از کارهای خوب مرتبط با کتاب، آشنا کردن دانشآموزان با کتاب در مدارس است. نسل ما در مدارس با میز کتاب و مسابقات کتابخوانی با کتاب آشنا شد. فراموش نشود که برنامههای ترویجی باید بهروز باشد و متناسب با ذائقه مخاطبان امروزی انجام شود. مثلا در زمان قدیم ساخت روزنامه دیواری یکی از فعالیتهایی بود که رواج بسیاری داشت؛ اکنون هم میتوان متناسب با شرایط و اقتضائات روز اقداماتی را تدارک دید.
امامی با اشاره به اینکه در کنار مسابقات کتابخوانی نیاز به تولیدات چند رسانهای در حوزه کتاب داریم، افزود: به کارگیری دانشآموزان برای تولید محتوا نیز لازم است. وقتی بچهها چیزی را تولید کنند و مثلا اسم خودشان را در یک کتاب چاپ شده ببینند، برای آنها انگیزه خوبی خواهد بود.
این نویسنده و پژوهشگر بیان کرد: تیزرهای تبلیغاتی که پیشتر برای کتاب تولید و منتشر میشد و همینطور کتابهای الکترونیک و صوتی بسیاری از مخاطبان را جذب کتاب کرده بود. وقتی همه اینها با مناسبت هفته کتاب همخوانی داشته باشد نوعی شرطیسازی هم صورت میگیرد تا مخاطب هر سال منتظر باشد در هفته کتاب این چیزها را ببینید.
نویسنده کتاب «جنگ پشت میلهها» در پایان در خصوص راههای جذب مخاطب به کتاب گفت: وجود کتابخانهها، کتابفروشیها و فروشگاههای کتاب در شهرهای مختلف با ظاهر و فضای جذابی که برای مخاطب ایجاد میکنند باعث افزایش جذب مخاطب میشود. دیدن خلاصه کتابها در قالب فیلم و تیزر هم مفید است. ضمن این که برای مخاطب امروزی زیبایی مهم است و باید به نوع چاپ، نوع کاغذ و جلد آن توجه کرد.