معاون آموزشی وزارت بهداشت از تشکیل هیئتهای ممتحنه در تمام مناطق آمایشی دانشگاههای علوم پزشکی جهت همکاری در طرح سوال، ارزشیابی و سیاستگذاری خبر داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت بهداشت، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست مجازی منطقه آمایشی ۴ که امروز چهارشنبه ۸ اسفند ۹۷ برگزار شد با بیان اینکه گزارش عملکرد حوزه آموزش علوم پزشکی در سال ۹۷ در حال آماده سازی است، گفت: امیدواریم با بازخوردهای دانشگاهها این گزارش در تدوین برنامههای سال ۹۸ کمک کند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت به گزارشهای منطقه آمایشی ۴ اشاره کرد و اظهار داشت: در این منطقه همکاری خوبی در ارزیابیها صورت گرفته و گامهای خوبی در توسعه آموزش مجازی و تکمیل سامانه education Iran برداشته شده است.
لاریجانی بر لزوم نگاه عمیق به بحث مرجعیت علمی در دانشگاهها تاکید کرد و گفت: مناطق آمایشی باید برای استفاده از تمامی ظرفیتهای دانشگاههای منطقه برای دستیابی به مرجعیت علمی نقشه روشنی داشته باشند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت به برگزاری جلسه با معاونین آموزشی دانشگاهها برای اجرای بیانیه مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: معاونان دانشگاهها اذعان داشتند که بستههای تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی مسیر اجرای این دکترین در حوزه آموزش و اخلاق را هموار میکند.
وی با بیان اینکه توسعه آموزش علوم پزشکی در کشور به صورت هدفمند صورت گرفته به طوری که از دانش آموختگان حوزه علوم پزشکی در حوزههای خدمات استفاده میشود اظهار داشت: مصوبه آمایش سرزمینی بسترهای خوبی برای توسعه هدفمند آموزش سلامت فراهم کرده و تمامی گسترشها در بستر این مصوبه صورت خواهد پذیرفت.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با تاکید بر لزوم تدوین نقشه تربیت نیروی انسانی مناطق آمایشی گفت: این نقشه باید با در نظر گرفتن تمامی ظرفیتها و با نکات قابل اجرای مشخص طراحی شود.
وی از تلاشهای صورت گرفته برای اعتباربخشی بیمارستانهای آموزشی در این کلان منطقه تقدیر کرد و اظهار داشت: لازم است دانشکدهها نیز به طور مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند.
لاریجانی اعضای هیئت علمی و دانشجویان را از ارکان اساسی آموزش ذکر کرد و گفت: مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در اجرای برنامه تحول بسیار مهم است و ضروری است که این مشارکت در سطح کشور ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه ماموریتهای واگذار شده به مناطق آمایشی ماموریتهای ملی است، خاطرنشان کرد: مناطق آمایشی ضمن رصد نقش ملی خود ضروری است تا تمام دانشگاههای منطقه در این ماموریتها مشارکت کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با ذکر این نکته که ضروری است مناطق در توسعه رشتهها از تجارب سایر مناطق استفاده کنند، اظهار داشت: در تامین نیازهای کشور، برخی از نیازها با دورههای مهارتی برطرف میشود. همچنین با فعالیتهای بین رشتهای بسیاری از نیازها تامین میشود.
وی به موقعیت استراتژیک منطقه ۴ و نزدیکی مکانی و فرهنگی آن به کشورهای عرب زبان اشاره کرد و اظهار داشت: از این ظرفیت میتوانید برای جذب دانشجوی خارجی از این کشورها استفاده کنید.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به این موضوع که به زودی بوردهای منطقهای راه اندازی میشود اشاره و خاطرنشان کرد: هیئتهای ممتحنه (بوردهای) منطقهای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طراحی سوالات آزمون ها، ارزشیابی رشتهها و سیاستگذاری همکاری میکنند.
وی در پایان بر لزوم ایجاد شبکههای همکاری در مناطق آمایشی تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم همکاران مناطق آمایشی با همکاری که با وزارت بهداشت دارند بسترهای اجرای قوانین را در توسعه آموزش علوم پزشکی را فراهم کنند.