به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که مراقبت های پرستاری را متحول کند. و پرستاران میتوانند از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به همه چیز، از رونویسی گرفته تا نظارت بر بیمار و تصمیمگیری بالینی استفاده کنند، که میتواند تأثیرات قدرتمندی بر مراقبت از بیمار داشته باشد – زمانی که به پتانسیل کامل خود برسد.
استفان فرارا، دانشیار دانشیار هوش مصنوعی و استاد دانشکده پرستاری دانشگاه کلمبیا، شهر نیویورک و رئیس انجمن آمریکایی، گفت: «گفتوگوهای زیادی در مورد پتانسیل هوش مصنوعی و پرستاری و مراقبتهای بهداشتی پرستاران وجود دارد. جایی که ما الان هستیم لزوماً جایی نیست که قرار است باشیم... به توسعه ادامه خواهد داد.»
یک نظرسنجی اخیر نشان داد که دو سوم پرستاران بر این باور بودند که هوش مصنوعی میتواند حجم کاری پرونده آنها را بهبود بخشد و مراقبت از بیمار را با بزرگترین مزایا در زمینههایی مانند آموزش به بیمار، بهبود مدیریت دارو، بهبود تشخیصهای دقیق و حمایت از تصمیمگیری بالینی افزایش دهد.
مدیریت وظایف اداری یکی از گسترده ترین کاربردهای هوش مصنوعی در پرستاری تا به امروز است. پرستاران تا 15٪ از هر شیفت را صرف اسناد می کنند. نویسندگان پرستاری، ادغام دستگاه و سایر ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به کاهش این بار کمک کنند.
کارن کاکس، دکترا، RN، FAAN، رئیس دانشگاه چمبرلین در آدیسون، ایلینویز، توضیح داد: «یکی از دلایلی که ما همه این [پرستاران] با مدرک لیسانس داریم این است که ما انتظار داریم آنها در محدوده کامل تمرین و توانایی های خود عمل کنند. . "در حال حاضر، بسیاری از پرستاران زمان زیادی را صرف تعقیب داده ها می کنند و داده ها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کنند."
برخی از بزرگترین بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی کشور، هوش مصنوعی را در گردش کار پرستاری خود گنجانده اند. در بوستون، ماس ژنرال بریگام از هوش مصنوعی مولد برای یادداشت برداری در طول قرارها و وارد کردن آنها در پرونده الکترونیک سلامت (EHR) استفاده می کند. تحقیقات آنها نشان داد که 58 درصد یادداشت ها نیازی به ویرایش اضافی ندارند.
Baptist Health در جکسونویل، فلوریدا، از ابزار مشابهی استفاده می کند. استفاده از اطلاعات ثبت شده که در یک محیط تایید شده رمزگذاری شده است، نیاز به رضایت بیمار دارد و منجر به کاهش قابل توجهی در مدت زمانی که پرستاران برای ترسیم نمودار صرف می کنند، شده است.
مراقبت های بهداشتی استنفورد در استنفورد، کالیفرنیا، یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی راه اندازی کرد که از تشخیص صدای محیط برای گوش دادن به تعاملات بین بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و ایجاد خلاصه های مکتوب از جزئیات بالینی استفاده می کند. برنامههای آزمایشی در حال انجام موارد استفاده جدید از هوش مصنوعی را آزمایش میکنند و پتانسیل آنها را برای سود رساندن به ارائهدهندگان مراقبتهای بهداشتی و بیماران ارزیابی میکنند.
دارن باتارا، MS، BSN، RN، مدیر بخش آموزشی، گفت: «اگر ما بتوانیم [وظایف اداری] را در بیشتر این تجربه هندزفری [مدیریت وظایف اداری] انجام دهیم، ممکن است ... بار شناختی که بر پرستاران تأثیر می گذارد رها شود. نوآوری پرستاری در مراقبت های بهداشتی استانفورد ما همچنین به دنبال این هستیم که بفهمیم آیا این امر باعث بهبود تعامل بیمار و پرستار می شود یا خیر. اغلب اوقات، پرستاران در حالی که بیمار به پرستار نگاه می کند، به صفحه نمایش نگاه می کنند. این در واقع یک تغییر کاملاً جدید در روشی است که ما در حال انجام پرستاری هستیم."
انجمن پرستاران آمریکا اطلاعاتی درباره استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی در عملکرد پرستاری را در منشور اخلاقی خود گنجانده است و خاطرنشان میکند: «استفاده مناسب از هوش مصنوعی در عمل پرستاری، ارزشهای اصلی و تعهدات اخلاقی این حرفه را پشتیبانی و تقویت میکند.» با این حال، پرستاران هنوز در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی و پتانسیل آن برای حفظ کیفیت مراقبت از بیمار نگرانی دارند.
باتارا و نریسا امبرز، مدیر انفورماتیک سلامت در مراقبت های بهداشتی استنفورد، وظیفه دارند پرستاران را در مورد پتانسیل هوش مصنوعی آموزش دهند، باورهای غلط را از بین ببرند، و به آنها کمک کنند تا بفهمند هوش مصنوعی در شکل دادن به آینده مراقبت های بهداشتی نقش دارد. آموزش گامی حیاتی است زیرا 36 درصد از پرستاران کمبود دانش در مورد نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را گزارش می دهند.
آمبرزبه مداسکیپ مدیکال نیوز گفت: «هوش مصنوعی جای [پرستاران] را نمی گیرد. پیام این است که ما باید شروع به یادگیری نحوه استفاده از آن کنیم زیرا این یک فناوری مخرب است. این روش کار ما را مختل می کند، و بنابراین هر چه بیشتر یاد بگیریم که از آن به نفع خود استفاده کنیم، بهتر است.»
مشارکت دادن پرستاران در ایجاد و به کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی برای اطمینان از پذیرش و پذیرش بسیار مهم است. دادههای نظرسنجی نشان میدهد که ایجاد دستورالعملها و مقررات روشن برای استفاده از هوش مصنوعی، جلب نظر پرستار در طراحی هوش مصنوعی، نشان دادن شواهدی از اثربخشی آن، و ارائه آموزش در مورد استفاده از هوش مصنوعی از جمله راهبردهای برتر برای کاهش تردیدها در مورد گنجاندن هوش مصنوعی در عملکرد بالینی است.
کاکس گفت: "به طور کلی، پرستاران وقتی "چرا" را درک کنند و در تصمیم گیری شرکت کنند، از چیزها حمایت می کنند. "یک رهبر در مراقبت های بهداشتی بهترین فرد برای تصمیم گیری در مورد چیزی نیست که ... به بالین ترجمه می شود."
هوش مصنوعی در حال حاضر پرستاری را متحول کرده است و تأثیرات آن همچنان رو به رشد خواهد بود. این ابزارها پتانسیل کاهش خطاهای تشخیصی، بهبود زمان واکنش اضطراری، فعال کردن مراقبت از راه دور از بیمار و ارائه بینشی را نشان دادهاند که میتواند به تصمیمات مراقبتی بهتر منجر شود.
فرارا خاطرنشان کرد: برخی از سیستمهای بهداشتی در حال حاضر از تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده در EHR برای شناسایی روندهایی استفاده میکنند که ممکن است با وارد کردن دستی دادهها و ترکیب رباتهای چت برای کمک به تریاژ بیماران در مراقبتها نادیده گرفته شوند – اما پتانسیلهای زیادی برای کشف وجود دارد.
افزایش استفاده از نظارت از راه دور و دستگاههای پوشیدنی که از هوش مصنوعی برای ادغام دادهها در EHR با هدف بهبود نتایج سلامتی استفاده میکنند، تنها یکی از موارد استفاده احتمالی در آینده است. او افزود که اطلاعات بیشتر می تواند منجر به نتایج بهتر بیمار شود.
همچنین فشارهایی برای رسیدگی به مسائل احتمالی برابری مربوط به پذیرش هوش مصنوعی در مراقبتهای بهداشتی و اطمینان از اینکه بیمارستانهای روستایی، مراکز بهداشتی فدرال واجد شرایط، و سایر بیمارستانهای فاقد منابع کافی پشت سر نمیگذارند وجود دارد.
فرارا گفت: "ما فرض می کنیم که سیستم های بهداشتی بزرگتر به منابع بیشتر و پشتیبانی بیشتری دسترسی دارند." ما میخواهیم در حین به کارگیری این ابزارها بسیار مراقب مسئله برابری باشیم، بنابراین سیستمهایی ایجاد نمیکنیم که در آن یک سیستم سلامت مبتنی بر فناوری مراقبت بهتری نسبت به سیستمی که به منابع دسترسی ندارد ارائه میکند.»
جذب پرستاران و ارائه مدرکی مبنی بر اینکه ابزارهای هوش مصنوعی می توانند مزایایی مانند بهبود هماهنگی مراقبت و کاهش بار اداری ارائه دهند، زمان می برد. باتارا بر این باور است که معرفی هوش مصنوعی به شیوه "سریع" کلیدی برای پذیرش هوش مصنوعی به عنوان بخشی از گردش کار پرستاران است.
او گفت: «ما باید از کارهای کوچک شروع کنیم و واقعاً روی افزایش مهارت و درک این موضوع تمرکز کنیم که هوش مصنوعی میتواند ابزار دیگری در سطل ما برای هماهنگی باشد.» "در پایان روز، این چیزی است که اهمیت دارد."
* برگرفته از سایت