حسین زینلی پور در گفتوگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در بندرعباس، در بررسی اهمیت حماسه 9 دی و جریان شناسی انتخابات 88 با بیان اینکه در انتخابات 88 حضور مردم خیلی پررنگ بود و می رفت که یک واقعه بسیار بزرگ رقم بخورد؛ اما قدرت طلبی عده ای خاص کام مردم را تلخ کرد، اظهار داشت: ورود دوباره جریان فتنه به صحنه انتخابات به مصلحت نظام نیست؛ چراکه ما از این جریان و طیف که میل به قدرت به هر قیمتی را دارند در انتخابات 88 تجربه کردیم.
وی در ادامه با اشاره به حضور بی سابقه و پررنگ مردم در انتخایات 88 بیان داشت: در انتخابات 88 ، بیش از 70 درصد ملت در این انتخابات شرکت کردند؛ اما در آن شرایط دو نفر از کاندیدا با طرح یک ادعای دروغین تحت عنوان «تقلب در انتخابات» برای کشور مشکلاتی ایجاد کردند که اگر مدیریت رهبری نبود، معلوم نبود سرنوشت کشور به کجا کشیده می شود.
مسئول سیاسی بسیج اساتید هرمزگان گفت: این آقایان در شرایطی مصلحت نظام ، انقلاب و ارزش های اسلام را فدای به دست آوردن قدرت های شخصی خود کردند و جالب تر اینکه مطالبات این افراد با یکسری از افراد ضد انقلاب ،بهائیت و منافقان همسو و همراه شد و آنها نیز از این فضای به وجود آمده نهایت سوء استفاده را به کار گرفتند.
زینلی پور گفت: فتنه 88 هم برای خواص درک آن سخت بود و هم شاید بعضی از متخصصان و صاحبنظران نمی توانستند به درستی جریانات را تحلیل کنند؛ لذا کار به جایی بردند که ارزش های اسلام را به زیر سوال بردند.
وی افزود: این جریان فتنه گر کار را به جایی رساندند که در روز عاشورا اتفاقی افتاد که نباید می افتاد؛ اما تحمل مردم سرآمد و ملت با هوشیاری خود در 9 دی ثابت کردند از برخی خواص بهتر جریان ها را فهمیدند.
مسئول سیاسی بسیج اساتید هرمزگان گفت: آنچه ما در 9 دی به دست آوردیم پالایش افرادی بود که در بدنه نظام دچار شبهاتی بودند و این جریان باعث شد بسیاری نسبت به جریانات کشور و منفعت طلبی آنها آگاه تر شده و از نیت واقعی آنها باخبر شوند.
حماسه 9 دی دمیدن روح تازه در انقلاب
زینلی پور خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی که با حضور آگاهانه مردم تحقق یافت به انقلاب ما یک روح تازه بخشید و این اهمیت دارد.
وی اظهار داشت: نکته مهم دیگر نشان داد در شرایط سختی برخی از خواص در تحلیل اوضاع مهم سیاسی کشور عاجزند؛ اما مردم بهتر تحلیل کننده هستند و به موقع و در مواقع حساس از ارزش ها دفاع می کنند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان افزود: برخی از خواص نیز با سکوت خود شرایطی را فراهم کردند که کار به فتنه انگیزی برسد در صورتی که می توانست این حجم از حوادث تلخ بعد از انتخابات اصلا رقم نخورد و کشور دچار این همه آسیب جانی و مالی نشود.
زینلی پور در این رابطه به هتک حرمت جریان فتنه و همراهی برخی با این جریان در روز عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: در واقعه عاشورا دو نکته مهم وجود دارد اول اینکه دشمن از دین بی خبر، قدرت را بدست آورد و برای آن از هر حربه ای استفاده کرد حتی به قیمت ریختن خود اهل بیت پیامبر (ص) ؛ در حالی که با الگو گیری از قیام عاشورا می توانست حوادث در فتنه 88 اتفاق نیفتد.
هدف از به دست آوردن پست و مقام
وی گفت: اگر ما فرزند مکتب سید الشهدا هستیم این درس را باید از عاشورا بگیریم که قدرت، پست و مقام را برای چه می خواهیم؟ آیا قدرت یک تحفه یا یک گنج است که برای رسیدن به آن انسان باید همه ارزش ها و اعتقادات خود را زیر پا بگذارد؟ یا این پست و مقام فرصتی برای خدمت و پیشبرد ارزش های اسلام و پیشرفت کشور و نظام است.
مسئول سیاسی بسیج اساتید هرمزگان عنوان کرد: در این مسیر اگر این تفکر نوع دوم را منشا خدمت بدانیم و آگاه باشیم که افراد دیگری شایسته این خدمت هستند باید این پست و منصب را به دیگری واگذار کنیم، نه برای رسیدن به این منصب حیثیت نظام را زیرسوال ببریم.
زینلی پور گفت: در تمام جوامع برای به دست آوردن پست و مقام و منصب یکسری قوانین مشخص شده است، در کشور ما نیز راه رسیدن به مقام و منصب، نظام یک ساز وکارها ارزشی و قانونی مبتنی بر اصول دینی مشخص کرده است.
وی ادامه داد: اگر افراد تن به این ساز و کارها و قوانین دهند که حاصل خون شهدا، تفکر و روح بلند حضرت امام راحل است و با این دیدگاه «مردم سالاری دینی» در یک بازی سالم سیاسی مشارکت کنند، اگر در این مسیر پستی هم به دست آوردند این افراد شایسته اند و می توان گفت برای نظام مفید خواهند بود.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در انتخابات 88 افرادی با همین ساز و کارهای قانونی موجود در کشور و همین نظام وارد عرصه انتخابات شدند و برای به دست آوردن پست ریاست جمهوری رقابت کردند؛ اما در پایان انتخابات و زمانی که نتیجه آرا مشخص شد آنچه باب میل شان نیافتند، از قانونی که با آن وارد شده بودند، عدول کردند.
زینلی پور بیان کرد: این افراد اگر با پذیرش قوانین موجود وارد میدان شدند، چرا در اعلام نتایج تن به قانون ندادند؟ درحالی که این شیوه رفتار در هیچ جامعه ای مورد پذیرش نیست.
وی ادامه داد: در آخرین نماز جمعه بعد از انتخابات که مقام معظم رهبری ایراد کردند از افراد معترض به نتایج انتخابات خواستند از طریق قانون درخواست های خود را پیگیری کنند؛ این درحالی بود که آنها سعی کردند امتیازات خود را با جلو انداختن عده ای اندک و ناآگاه و بعضا سودجو از کف خیابان ها به دست آورند.
مسئول سیاسی بسیج اساتید هرمزگان ادامه داد: سوال این است که آیا این افراد و طیف اگر بخواهند دوباره وارد میدان شوند از کجا باید مطمئن شد که این افراد و گروه تن به قانون دهند؛ در حالی که عدم صداقت، عدم پایبندی آنها به شرایط کشور و قوانین انتخابات آنها را یکبار تجربه کردیم و دیدیم بر مردم، کشور و نظام چه هزینه هایی را وارد کردند.
عدم برائت جریان فتنه از ضد انقلاب
زینلی پور گفت: در آن شرایط بعد از انتخابات، طیف های مختلف جریان فتنه، جریان ضد انقلاب ، بهائیت و منافقان با هم همسو شدند؛ اما این افراد خود را از این گروه ها جدا نکردند و چه بسا با حضور دوباره آنها در انتخابات آینده شرایط برای سایر گروه های سوء استفاده گر فراهم گردد و به نظام صدمات بیشتری وارد سازند.
وی ادامه داد: رفتار این طیف باعث شد با گروه های خارجی همصدایی کنند؛ درحالی که با توجه به فشارها و تحریم ها و فتنه انگیزی هایی که از سوی غرب می بینیم علنا هم این جریان های ضد انقلاب را محکوم نکردند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان عامل قدرت طلبی این جریان علاوه بر خود قدرت طلبی را در عدم بصیرت لازم و عدم صداقت در پذیرش سازوکارهای قانونی و عدم پایبندی آنها به نظام و ولایت و نداشتن تحلیل درست از شرایط عنوان کرد.
زینلی پور در پاسخ به اینکه در آستانه انتخابات 92 برخی خواص از افراد جریان فتنه حمایت هایی را در رسانه ها یا نشست های خصوصی می کنند؟ آیا این به معنای سرپوش گذاشتن از خطاهای جریان فتنه نیست، گفت: این طیف برای به دست آوردن نظر مردم و تحریک احساسات ملت برای سرپوش گذاشتن بر خطاهای خود هرچند که با صراحت اشتباهات خود را به مردم اعلام نمی کنند، بلکه در محافل خصوصی خود به دنبال همین هدف هستند.
وی بیان کرد: اگر انسان ها در خدمت به مردم از هم سبقت بگیرند این پسندیده است؛ در غیر این صورت به دست آوردن قدرت و منصب اگر مبتنی بر ارزش های دین نباشد، سر آن نزاع خواهد بود.
مسئول سیاسی بسیج اساتید هرمزگان خاطرنشان کرد: از لحاظ بحث های اعتقادی به دست آوردن پست و منصب از دیدگاه اسلام و اعتقاد دینی، یک دستاورد بزرگ مادی و مالی نیست؛ بلکه اگر به مبانی دین اسلام معتقد باشیم هرگونه پست، مقام و مسئولیت خدمت به مردم است.