صالح مدرس زاده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، با اشاره به اینکه نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی الگویی برای به چالش کشیدن فرهنگ غرب توسط فعالان فرهنگی کشور است، گفت: مقام معظم رهبری حدود ۲۰ سال است که تهاجم فرهنگی دشمن را گوشزد و جوانان را اثرگذارترین قشر در مقابله با این جنگ معرفی میکنند؛ اما متأسفانه نخبگان جوان ما توفیقات فرهنگی چندانی در دانشگاهها که کانون اصلی تهاجم دشمن است، نداشتهاند.
وی افزود: نامههای رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی که در پی اقدامات تروریستی چند ماه گذشته در فرانسه صادر شد، قبل از هر چیز نشان دهنده راهی است که ایشان برای مقابله صحیح با این تهاجم فرهنگی به جوانان دانشجو معرفی میکنند که عناصر مهم آن «ابتکار عمل»، «خلاقیت» و «رصد کامل تحرکات دشمن» میباشد.
دبیر تشکیلات سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی با تأکید بر این نکته که پیام روشنگرانه مقام معظم رهبری با توجه به استراتژی «استفاده حداکثری از فرصتهای به وجود آمده برای به چالش کشیدن فرهنگ منحط غرب» صادر شده است، تصریح کرد: این مسأله همان چیزی است که جنبش دانشجویی باید فورا در دستور کار خود قرار دهد و از معطوف کردن همه توان خود به مسائل کلیشهای بپرهیزد.
مدرسزاده تصریح کرد: مدیریت نادرست مدیران فرهنگی دانشگاه، درگیر شدن دانشجویان به اختلافات سلیقهای در دانشگاه و نیز استفاده نکردن از ظرفیت عظیم ارتباط گیری با دانشجویان خارجی، سه عاملی است که دانشجویان را از رسالت اصلی شان در دفاع از مرزهای فرهنگی کشور غافل کرده است.
وی در تبیین سخنان خود بیان داشت: دانشجویان و اساتید متولیان اصلی فرهنگ در دانشگاه هستند و چنانچه مسؤلان به جای «برقراری قوانین محدود کننده» و نیز «مشغله آفرینی برای دانشجو»، به حمایت مادی و معنوی از این قشر بپردازند و در واقع مدیریت فرهنگ را در اختیار متولیان اصلیاش قرار دهند، شاهد بیتفاوتیهای آزار دهنده در فضای دانشجویی و حتی در بین اساتید نخواهیم بود.
این فعال دانشجویی افزود: نتیجه مدیریت نادرست فضای فرهنگی دانشگاه، یا بیتفاوتی غالب نسبت به مسائل فرهنگی و سیاسی و یا درگیر شدن دانشجویان دغدغهمند به فعالیتهای کلیشهای و نیز درگیریهای بیثمر داخلی است.
مدرسزاده یادآور شد: امروز حداقل وظیفهای که بر دوش نخبگان جوان دانشگاهها است، رساندن پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی است که برای این مهم راهکارهای فراوانی وجود دارد، از جمله «ارتباط گیری با دانشجویان غیر ایرانی»، «ارتباط گیری با تشکلهای دانشجویی جهان اسلام» و «برقراری ارتباط با مؤسسات بین المللی آموزش عالی» میباشد؛ این در حالی است که متأسفانه دانشجویان دغدغه مند ما همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با موانعی هستند که گفته شد.