سرفصلهای درسی و برنامه آموزشی رشته روانشناسی تربیتی در مقطع دکتری در جلسه شورای تحول علوم انسانی ارائه شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در جلسه شورای تحول علوم انسانی که به بررسی سرفصلهای درسی و برنامه آموزشی رشته روانشناسی تربیتی در مقطع دکتری اختصاص داشت گزارش تدوین شده در کارگروه مربوطه ارائه شد.
در این گزارش با اشاره به برگزاری جلسات متعدد بهمنظور تدوین سرفصلها و برنامههای جامع و کامل برای این رشته درسی، ابعاد مختلف این برنامه درسی مشتمل بر روانشناسی مدرسه و... مورد بررسی قرار گرفت.
پس از ارائه گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن به شرح ذیل است: لزوم ارائه این دروس در قالبهای مصوب آموزش عالی، توجه بیشتر به چهار مؤلفه تحول و ارتقاء علوم انسانی، تقویت نگاه آیندهنگرانه در این برنامههای درسی، تولید متون آموزشی متناسب با این رشته و بلامانع بودن دروس اختیاری در مقطع دکتری.
با ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضاء و رأی مثبت آنان به کلیات این برنامه آموزشی و سرفصلهای جزئیات این برنامه درسی و سرفصل آموزشی مورد بحث انسانشناسی در این برنامه درسی، توجه به نشریات علمی و پژوهشی به عنوان یک منبع درسی، ارتباط این برنامهها و سرفصلها با رشتههایی مانند علوم شناختی، روش تحقیق و اهمیت آن در رشته روانشناسی تربیتی و بررسی نقش رسانههای نوین در روند تعلیم و تربیت.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با رأی مثبت اعضاء مقرر شد این سرفصلهای آموزشی و برنامههای درسی پس از تصویب به منظور اصلاحات و ویرایش بیشتر در کمیسیون خاصی مطرح شود.