به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وحید ملکی مدیرعامل مؤسسه دانشبنیان رویال، با اشاره به فعالیت این مجموعه در حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال، از دستاوردها در حوزه تجارت الکترونیک بر پایه گیمیفیکیشن گفت: تمرکز خود را بر روی تولید محصولات دانشبنیان حوزه فناوری اطلاعات، نرم افزار و سخت افزارهای دیجیتال قرار دادیم.
ملکی، مهمترین و اصلیترین محصولات رویال را پلتفرم کسب و کار الکترونیک عنوان کرد و افزود: سه حوزه تجارت الکترونیک، باشگاه مشتریان و طراحی و ساخت دستگاههای هوشمند حوزه سلامت توسعه بسیاری پیدا کرده است.
کاربردهای محصول حوزه تجارت الکترونیک بر پایه بازی سازی یا گیمیفیکیشن، محصول باشگاه مشتریان متمرکز بر وفاداری مشتری و خدمات مرتبط و محصول حوزه سلامت در حوزه پزشکی به خصوص ترمیم زخم است.
معرفی محصولات
این شرکت دانشبنیان، راهکارهایی براساس گیمیفیکیشن و بازاریابی، ارایه و در کنار پلتفرم سخت افزاری برای مشتریان ارائه میکند که به کسب و کارها در ارتباط و تعامل با جامعه هدف کمک کرده است. محصول دیگر این شرکت، «باشگاه مشتریان رویال» در حوزه وفاداری مشتری است که علاوه بر حوزه طراحی نرم افزاری، در حوزه بازاریابی و پذیرندگان نیز فیچرهایی را در اختیار مشتریان قرار میدهد.
دیگر محصولی که از این زیرساخت نشات گرفته، در حوزه سلامت و پزشکی کاربرد دارد و رویال به واسطه آن در طراحی و تولید سخت افزار و ارتباط نرم افزاری آن ورود کرده است.
مزیت رقابتی، امکانات کنترلی برای پزشکان
مزیت رقابتی محصول ایرانساخت، دارابودن هسته نرم افزاری قوی، همچنین ماژولها و امکاناتی است که در حوزه بازاریابی و براساس تجربه کاربری در اختیار مشتریانمان قرار میگیرد. این امر موجب کاهش هزینههای آنها برای ورود به بازار و دست یابی به موفقیت و فروش بیشتر میشود.
دستگاه فعلی تلفیقی از قابلیت دستگاههای خارجی و افزودن فیچرهای کاربری بر پایه رابط کاربری سمت درمانگر و بیمار به دستگاه است. محصول وین تیل در داخل کشور رقیبی ندارد و با توجه به توسعه تجارت الکترونیک و بحثهای بازی سازی، یک محصول جدید و دارای ظرفیت رشد در بازار محسوب میشود.
قیمت تمام شده این نوع محصولات، متفاوت هستند. اما این دستگاه در حوزه سلامت ۳۵ درصد پایینتر از نمونه مشابه خارجی قیمت دارد.
نیاز تخمینی کشور به این محصول
با توجه به شیوع کرونا و خواستگاهی که برای فروشگاههای برخط مهیا شده، وین تیل راهکاری مناسب برای افزایش فروش محصولات فروشگاهها براساس بازیسازی است.
این فعال فناور با اشاره به آغاز ورود هر سه محصول به بازارهای منطقه گفت: مهمترین بحث در خصوص صادرات و به خصوص توسعه فناوری محصولات داخلی، انتقال تجربیات و محصولات از کشورهای توسعه یافته و مدیریت تجربه در قالب یک تارنمای مجمع و منبع برای ارایه به شرکتهای متقاضی است. این کار نیاز به سرمایه گذاری دولت در قالب یک صندوق دراد که شرکتهای خصوصی هزینه این پژوهش را بپردازند و همکاری کنند.