به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مهدوی در این نشست با اشاره به فعالیتها و اقدامات این ستاد در ترویج و ارتقای علوم و فناوری شناختی در محیطهای آموزشی و تربیتی در سطح کشور گفت: در طول یک دهه اخیر با تلاشهای انجام شده و با استفاده از ظرفیتهای شناختی تحولی در آموزش و پرورش ایجاد که اثرات مثبتی بهدنبال داشته است.
وی با اشاره به توسعه زیستبوم فناوری شناختی در تربیت، یادگیری و پرورش عنوان کرد: تلاش شد با همکاری مشترک محققان، کارشناسان، اساتید و معلمان، رویکردهای شناختی در برنامههای درسی دانشآموزان، مورد توجه قرار گیرد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی از گسترش زیست بوم پرورش مهارتهای شناختی گفت و ادامه داد: بستههای آموزشی و ارتقای شناختی با طراحی آزمونهای شناختی در فضاهای آموزشی و پرورشی استفاده و بهره برداری شود.
مهدوی، بهره گیری از رویکردهای شناختی را زمینهساز ارتقا و توسعه زیر بنایی در آموزش و پرورش دانست و گفت: تصریح کرد: بواسطه فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی مستمر تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی بسترهای لازم برای تحقق این مهم فراهم شده است تا قابلبیتهای و محصولات شناختی در اختیار مخاطبان گذاشته شود.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی با اشاره به توسعه زیرساختهای شناختی و تلاشهای برای تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در این حوزه، خاطرنشان کرد: امروزه نیاز کشور به زیست بوم ارایه خدمات فراگیر و ارزانقیمت است تا قابلیتهای علمی، پرورشی و آموزشی در سطح جامعه عرضه و در اختیار مخاطبان به ویژه در محیطهای آموزشی و پرورشی قرار گیرد.