فرهاد علی پور در گفتوگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در یاسوج، با اشاره به رسالت های پیش روی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تصریح کرد: رسالت اصلی دانشگاه، تولید دانش به معنای واقعی کلمه است که توسعه و پیشرفت هر کشوری به میزان تولید دانش آن کشور بستگی دارد.
وی وجود دانشگاه در آموزش و پرورش را خلعی دانست که همیشه احساس می شد و در ادامه افزود: اگر چه در مدارس ما کار آموزش انجام می شود؛ اما خلق ایده و تولید دانش در این مدرسه به ندرت و خیلی کم صورت می گرفت که با تاسیس دانشگاه فرهنگیان، اموزش و پرورش به سمتی پیش خواهد رفت که همیشه ضرورت آن احساس می شد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه فرهنگیان را نقطه عطف تاریخ آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: مهم ترین ویژگی سند تحول آموزش و پرورش را می توان تاسیسی دانشگاه فرهنگیان نامید که به دلیل اهمیت این دانشگاه و تاثیر بسزای آن در آموزش و پرورش، ریاست هیئت امنای آن را رئیس جمهور به عهده دارد.
علی پور به اهداف آموزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه، شرایطی ایجاد می شود که دانشجویان پژوهش را درک کنند و در شیوه آموزشی خود لحاظ کنند تا بتوانیم به این هدف که آموزش را در مدارس به سمت پژوهش ببرد، نایل آییم.
وی توسعه روش اقدام پژوهی، به عنوان یکی از روش های مهم در آموزش و پرورش را به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های این دانشگاه ذکر کرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد اعضای هیئت علمی و معلمان این دانشگاه را بیش از 90 نفر عنوان کرد و گفت: برای جذب هیئت علمی و اساتید این دانشگاه از دو گروه از اساتید استفاده می شود که اسایتد اصلی و تمام وقت دانشگاه، 12 نفر و اساتید پاره وقت بالغ بر 80 نفر می باشند.
علی پور به تعیین چند مدرسه که متولی آن دانشگاه فرهنگیان می باشد، اشاره کرد و بیان داشت: از برنامه های مهم این دانشگاه، تعیین یک یا چند مدرسه با متولی گری دانشگاه است که در آنها شیوه صحیح آموزش بررسی و به کار گرفته می شود تا به عنوان الگو به سایر مدارس معرفی شود.
لازم به ذکر است، دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بالغ بر 880 دانشجو در دو پردیس دخترانه کوثر و پسرانه شهید ایزدپناه به جمع دانشگاه های کهگیلویه وبویراحمد پیوست.