به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، عظیمی امروز در جمع خبرنگاران در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: دانشکده پیراپزشکی در حال حاضر 889 دانشجو دارد که نزدیک به یک هفتم کل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: شش رشته فیزیوتراپی، گفتار درمانی، علوم آزمایشگاهی، بینایی سنجی، پرتو شناسی و مدارک پزشکی و فناوری اطلاعات سلامت در این دانشکده تدریس می شود.
رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی آزمایشگاه های بیوشیمی پزشکی، ایمونولوژی و سم شناسی پزشکی و خرید تجهیزات لازم را از اقدامات دانشکده برشمرد و ادامه داد: برای اولین بار در کشور دستگاه های گفتار درمانی سال گذشته در بیمارستان قائم نصب شد که در سال جاری در حال بهره برداری است.
عظیمی از راه اندازی کلاس های کارورزی گفتار درمانی در بیمارستان شیخ، قائم، ابن سینا و امام رضا(ع) خبر داد.
وی فیزیوتراپی را جزو رشته های خدمات بهداشتی و درمانی در جهت پیشگیری از گسترش ناتوانی دانست و بیان داشت: اگر این رشته را در سطح کشور توسعه و پرورش دهیم در مناسبت های ورزشی افتخارات زیادی کسب خواهیم کرد.
رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با سرمایه گذاری در رشته مدارک پزشکی و فناوری اطلاعات سلامت می توانیم در ناحیه شرق کشور در این راستا به مرکزیت برسیم.
یادمان دکتر محمد قریب در آینده نزدیک برگزار میشود
توکل افشار، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه این جلسه هفته آموزش را فرصتی جهت ارزیابی اقدامات آموزشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی دانست و بیان اینکه شعار امسال در هفته آموزش حرکتی هوشمندانه در جهت خودکفایی و تولید ملی با هدف شناسایی برآیندهای آموزشی است، گفت: در 19 اردیبهشت ماه جاری اعضای هیات علمی برتر در حیطه آموزش و براساس ماهیت و رسالت هر یک از دانشکده ها انتخاب و از آن ها تقدیر میشود.
وی در ادامه بیان داشت: در سطح وزارتخانه فرآیندهای برتر آموزشی نیز شناسایی شدهاند که دو فرآیند برتر مربوط به دانشکده علوم پزشکی و فرآیند دیگر مربوط به دانشکده دندانپزشکی است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزاری یادمان محمد قریب را از اقدامات وزارتخانه دانست و تصریح کرد: این یادمان به پنج نفر از اساتید کشور داده می شود که یکی از این اساتید مکارم از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
افشار یادآور شد: ارزیابی آموزشی از ارزیابی پژوهشی بسیار مشکل تر است، به همین دلیل میزگردهای مختلفی در راستای بررسی چالش ها و مشکلات آموزشی و ارائه راه حل در این زمینه برگزار می شود.