به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، محمد رضا دارابی امروز در اختتامیه هفتیمن جشنواره آموزشی شهید مطهری در تالار رازی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حیطه پزشکی جایگاه سلامت به عنوان اولین انگیزش در آموزش مطرح میشود.
وی ادامه داد: هدف از این جشنواره تقدیر از جایگاه معلم و استاد و بهبود فرایند آموزشی در دانشگاهها است و بر این امر اصرار داریم.
پایه و اساس دانشگاه بر آموزش نهادینه شده است
دبیر هفتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با اشاره به فرایند آموزش به عنوان یک مقوله بسیار مهم در دانشگاه بیان داشت: در کنار امر مهم آموزش موضوع پژوهش در حیطه وزارت درمان قرار دارد که نمیتوان آن را نادیده گرفت.
دارابی خاطرنشان کرد: این فرمایش مولا علی(ع) مبنی بر اینکه آن کس که به من چیزی یاد دهد من را بنده خود کرده است نشان از جایگاه والای تعلیم و تربیت در اسلام دارد.
وی با اشاره به دانشجویان به عنوان امانات مردم در دست معلمان و اساتید بیان داشت: باید محیط دانشگاه را به نحوی ایجاد کنیم که دانشجو از محیط دانشگاه فراری نباشد و بر اساس فرامین امام (ره) و رهبری بزرگوار بر اخلاق پزشکی در حیطه کار خود توجه ویژه داشته باشیم.
ما به دنبال تحقق شعار « کیفیت آموزشی کلید عدالت آموزشی است» هستیم
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه بیان داشت: ما به دنبال تحقق شعار این جشنواره بر مبنای کیفیت آموزشی به نام « کیفیت آموزشی کلید عدالت آموزشی است» رفته ایم.
وی با انتقاد از بیتوجهی به جایگاه آموزشی در محیط های دانشگاهی ابراز داشت: باید تلاش شود تا جایگاه آموزشی در کشور از این مظلومیت خارج شود و رشد کیفی آموزشی را شاهد باشیم.
دبیر هفتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به بیان برنامههای خود در دانشگاهها پرداخت و تصریح کرد: ما باید مدیریت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه را ایجاد و نظارت بر حسن اجرای آن داشته باشیم.
دارابی گفت: باید تلاش شود تا پایان نامههای دانشگاهی در زمان مقرر ارائه و این پایان نامهها مبتنی بر نیاز کشور باشد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: آزمونهای گواهی ارتقای سلامت باید متمرکز برگزار شود و ارتقای فرایندهای آموزشی مربوط به تحصیلات تکمیلی نیز جایگاه اصلی خود را پیدا کند.
آموزش مداوم برای اولین بار در کشور به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دبیر هفتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با بیان اینکه اداره کل آموزش دانشجویی باید وارد دانشگاه شود خاطرنشان کرد: با ورود این اداره باید آسیب شناسی در حوزه طرح استاد مشاور در سطح دانشگاه ایجاد و آماده به کار شود.
وی گفت: باید فرآیندهای مدیریت آموزشی را به روز کنیم و به جایگاه آموزش مداوم و تبیین آن در دانشگاهها بها دهیم.
دارابی در پایان با بیان اینکه طرح آموزش مداوم برای اولین بار از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح شده است ابراز داشت: این طرح در مجلس تصویب و ما در تلاش ارتقای کیفیت برنامههای آموزش مداوم هستیم.