علی دل پیشه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" در ایلام، بیان داشت: طرح تحول نظام سلامت از اقدامات ارزشمند و شایستهای است که پس از سالها انتظار برای خدمت واقعی به مردم در دولت تدبیر و امید به مرحله اجرا درآمد و باعث افزایش رضایتمندی واقعی مردم از حوزه سلامت شد.
وی ادامه داد: استقبال مردم از خدمات حوزه سلامت در اجرای طرح تحول نظام سلامت به گونهای است که در چهار ماه نخست اجرای این طرح آمار مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی به اندازه تمام سال 92 بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه ارتقای کیفیت ویزیت بیماران یکی از اهداف بزرگ طرح تحول نظام سلامت است، خاطر نشان کرد: مردم در گذشته هزینههای سرسام آوری در حوزه سلامت پرداخت میکردند؛ اما با اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت هم اکنون مراجعان و بیماران در کلینیکهای تخصصی و فوق تخصصی، پزشکان متخصص و فوق تخصص با تعرفه ویزیت 3000 تا 3500 تومان به ارائه خدمت به بیماران مشغول هستند.
دل پیشه گفت: با تعیین تعرفههای جدید، پزشکان رغبت بیشتری دارند تا در بیمارستانهای دولتی به ارائه خدمت مشغول شوند و طبق همین تعرفهها، دریافتی بین رشتههای مختلف پزشکی تعدیل یافته است؛ مصوب شدن نرخ جدید تعرفهها باعث شده که پزشکان و مردم از طرح تحول نظام سلامت رضایت داشته باشند.
وی با بیان اینکه پرسنل بیمارستانها در صف اول نظام سلامت قرار دارند، افزود: این قشر در کمال صداقت و دلسوزی بهترین و ارزندهترین خدمات را به مردم معطوف میدارند؛ بنابراین پرداختن به مشکلات و دغدغههای آنان رسالتی خطیر برای مسئولین دانشگاه محسوب میشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه توجه ویژه به بیمارستانها باعث رضایتمندی مردم شده است، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت بیمارستانها تغییرات عمدهای از نظر زیرساختی و روبنایی تجربه کردهاند، ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان ها توانسته است رضایتمندی از فضای بیمارستان را به همراه داشته باشد.
دل پیشه گفت: با توجه به اعتماد مردم به مسئولان و دستاندرکاران این مرکز آموزش عالی تمام مدیران، سوپروایزر، مترون و عوامل اجرایی در بیمارستانها موظف هستند از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به هموطنانمان دریغ نکنند.