به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، جهانگيري یکشنبه 21 دی در جمع پزشكان متخصص لرستان، روساي بيمارستانهاي دولتي وخصوصي خرم آباد، مسئولين سازمانهاي بيمه گر، مسئولين دانشگاه علوم پزشكي و اعضاي هيات مديره نظام پزشكي خرم آباد گفت: در مدت محدودی كه مرکز ملی رسیدگی و پاسخگویی به شکایات تعرفه ای سازمان نظام پزشکی با شماره تماس 1690 براي دریافت گزارش هاي مردمي در مورد وجوه غير قانوني در كشور راه اندازي شده، بيش از 100 هزار تماس توسط مردم به اين سامانه در سطح كشور برقرار شده است.
وی با بیان اینکه همكاري رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان و معاون درمان این دانشگاه در روند نظارت بر اجراي تعرفه ها بسيار مطلوب و تحسين برانگيز است، افزود: خوشبختانه در لرستان ميزان تخلف ها و انحراف ها از تعرفه و دريافت زير ميزي از بيماران صفر است و هيچ موردي از لرستان گزارش نشده است.
معاون نظارت وبرنامه ريزي سازمان نظام پزشكي كشور با تشريح ابعاد، بركات و محاسن برنامه تحول نظام سلامت بیان کرد: با اجراي برنامه تحول نظام سلامت گامهاي بلندي به سوي اهداف كلان آن كه همانا تحقق عدالت در سلامت است برداشته شده و با این حال همه بايد از آن مراقبت كنيم كه همانند ساير طرحها و برنامه هاي وزرات بهداشت كه پيش از اين مطرح بوده دچار آسيب و انحراف نشود.
جهانگیری ادامه داد: ساماندهي امور درمان، كم كردن اختلاف فاحش دريافتي بين گروه هاي مختلف پزشكي، توجه به ارتقاء جامعه پزشكي و عمل به قوانين از عمده مواردي است كه به موفقيت برنامه راهبردي طرح ارتقاء نظام سلامت كمك خواهد كرد.