اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محسن محمدی، تحلیلگر و از فعالین سابق جنبش دانشجویی استان زنجان گفت: دو عنصر آتش و اختیار در این استدلال، واجد دلالت ها و مستلزم غیریت هایی است که تمهیدات لازم برای یک جنبش معطوف به انقلاب اسلامی را فراهم می آورد.
وی افزود: گشودن «آتش»، بهوضوح دعوت به جهت گیریِ آرمانخواهانه است و به مخاطبان روحیه و امکان نقادی میدهد.
این فعال سابق جنبش دانشجویی تصریح کرد: این مؤلفه، در تقابلِ انسان انقلاب با منورالفکری محافظه کار معنا می یابد؛ یعنی کسانی که به سبب قرار داشتن در موضع حفظ وضع موجود جهانی، هرگونه آرمانخواهی ای را بر نمیتابند.
محمدی تصریح کرد: اختیار اما گوهر و جوهره اصلی کنشگری اجتماعی است که محافظه کاران سنتی با ساخت برخی از ساختارها و ستادهای ساده و بسیط، امکان کنشگری از صفِ انسان انقلابی را سلب کردهاند.
وی ادامه داد: این دو جریان، «انسان انقلابی» را یک موجود راضی به وضع موجود یا یک کنشگرِ منفعل، که صرفا منتظر است تا دیگران به او بگویند چه کند می خواهند؛ آنها با وجود تمایز در منورالفکری و سنتمآبی، در محافظهکاری مشترکند. محافظه کاری که قتلگاه انقلاب است.
این فعال سابق جنبش دانشجویی خاطرنشان کرد: آتش به اختیار این مرگِ محتمل را نشانه گرفته است و بی دلیل نبود و نیست که به محض طرح این مفهوم، دو جریان فوق به سان دو تیغه یک قیچی به تهی ساختن این مفهوم از معنا برخاسته و کوشیدند با تبدیل آن به دستمایه جدال های لفظی، معنای حقیقی آن را در پردهای از ابهام قرار بدهند.