برند «بیطرف» آنقدر جذاب نبود تا نمایندگان برای ۴ سال به آن اعتماد کنند. بیطرف، به درخواستهای تعدادی از نمایندگان که از وی خواستههائی برای حوزههای نمایندگی خود داشتند حاضر نشد پاسخ مثبت بدهد.
گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-سیدمهدی حاجیآبادی؛ برند «بیطرف» آنقدر جذاب نبود تا نمایندگان برای ۴ سال به آن اعتماد کنند. یکی از نمایندگان مجلس در مورد علت رای نیاوردن وزیر پیشنهادی نیرو، تاکید کرد آقای بیطرف، به درخواستهای تعدادی از نمایندگان که از وی خواستههائی برای حوزههای نمایندگی خود داشتند حاضر نشد پاسخ مثبت بدهد و به آنها گفت: انجام این خواستههای شما به دلایل فنی امکان پذیر نیست. ابوالفضل سروش با انتشاری در کانال تلگرامی اش به ارائه توضیحاتی درباره دلایل رای نیاوردن حبیب الله بیطرف در مجلس پرداخت. یک عضو فراکسیون امید رای قومیتی نمایندگان در کنار دلایل سیاسی وزیر پیشنهادی نیرو و تاثیرگذاری رای فراکسیون مستقلین ولایی را به عنوان عوامل موثر در رای نیاوردن بی طرف دانست و گفت: حامیان فراکسیون امید باید بدانند که ما تنها ۱۰۰ نفر در مجلس هستیم. اما این مساله واکنشهای جالبی در میان دانشجویان در برداشت.
علی حسینقلی درخصوص انتخاب نشدن بیطرف نوشت: نتایج یک هفته #راهزنی نه #رایزنی سیاسی شد ۱۶ تا #رای_اعتماد، خوب اینجا اگر #بیطرف باشی رای نمیاری باید #برند باشی میفهمی خودشم.
اما جواد امام از نزدیکان و ریاست بنیاد باران (متعلق به رئیس دولت اصلاحات) با افشاگری علیه لیست امید نوشت: بازهم #گندم_نماهای_جوفروش! #رای_عدم_اعتماد #بیطرف نتیجه صداقت، سلامت وپاسخ منفی ایشان به خواستههای آقایان (ت، و، ح، ن) درجلسه میدان آرژانتین بود.
«برند»های روحانی و روحانیون «برند» در کنار معیارهایی، چون کارآمدی، دوری از فساد و ... جدیدترین ملاک اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی «برند» بودن یا نبودن است! روز قبل روحانی با نام بردن از زنگنه، خاطرنشان کرد: من یک وزیری میخواهم که اسمش برند باشد. برای جذب سرمایه و من این را تعارف و شوخی نمیکنم اسامی برخی از وزرای ما در دنیا برند جذاب است! اما مهدی گودرزوند در صفحه شخصی توئیترش در این خصوص نوشت: بعداز پنجاه کلمه قصارنصاب بچهای انقلابی نظیر بیشناسنامه/بعداز چندین کلمه قصار در تمجید برجام همانند گلابی اینبار تقدیم مینماید #وزیر_برند
منصور تجملیان در کنایهای ریز به سبک زندگی برخی وزرا نوشت: تو این دور زمونه علاوه بر این که کمال هم نشین اثر میکنه وقتی لباس و ساعت و. برند باشه خودتم برند میشی.
محسن عبدالعلیپور از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد با انتشار عکس زنگنه گفت: کیپ کالم آی ام #برند. اما برخی سیاسیون معتقدند امروز افکار عمومی داخل کشور نسبت به انتخاب رئیسجمهور و آراء نمایندگان مجلس ارزیابی چندان مثبتی ندارد. مردم معتقدند هم رئیسجمهور میتوانست افراد قویتری به مجلس معرفی و پیشنهاد کند و هم مجلس میتوانست در اعلام نظر و رای در مورد وزرای پیشنهادی بهتر عمل نماید. کارشناسان معتقدند دولت دوازدهم از نظر توان و کارائی آن چیزی نیست که افکار عمومی به ویژه رای دهندگان به رئیسجمهور روحانی انتظارش را داشتند. تاکید رئیسجمهور روحانی بر ضرورت توجه به اشتغال در دولت دوازدهم، ایجاب میکرد این دولت با کارآمدی بیشتر به میدان میآمد که متاسفانه چنین نشد. اقتصاد، اکنون مشکل مهم کشور است و حل این مشکل فقط با گروه قدرتمندی از مجموعه اقتصادی در دولت میسر خواهد بود که چنین نیست. آموزش عالی از مشکلات مهم کشور است که متاسفانه وزارت علوم، فناوری و تحقیقات وزیر ندارد. اینها ضعفهای مهمی هستند که دولت دوازدهم را از سطحی که مورد انتظار بود پائینتر نشان میدهند و نگرانی این است که این دولت نتواند خواستهها و انتظارات مردم را برآورده کند.
امید نیکو با اشاره به کارویژههای وزرای برند روحانی گفت: زنگنه و کرسنت! ظریف و برجام! آخوندی و مسکن اجتماعی! بیطرف و گتوند! جهت جذابیت بالاتر یکی هم پوچ گذاشتن!
حامیان دولت در انتخابات هم به صف منتقدین روحانی پیوستند. سهیلا امینی در اینباره نوشت: آخه کسی نیست بگه آقای روحانی این وزرای برندت تا حالا چه گلی به سرمردم زدن که بازهم آوردیشون.
محمد اسماعیلنیا با بازخوانی خاطره زانو زدن ظریف در مقابل امیر کویت گفت: میگویند: #وزیر_برند فقط #برند_ظریف، شما بخوانید #کلاه_گشاد_برجام ...!
برندهای خرابکار!/ کرسنت، مسکن اجتماعی، برجام و تقریبا هیچ! سه وزیر معرفی شده از سوی روحانی به عنوان برندهای جذاب جهانی، هرسه از جنجالیترین وزرای او هستند و به نظر میرسد تنها نام قاضیزاده هاشمی از این لیست جا ماند. غالب دستاورد دولت یازدهم را میشود در برجام، مسکن و فروش نفت خلاصه کرد. اما عملکرد این سه نفر، در جای خود قابل بررسی است. منتقدین با برشمردن ۲۶ سال تصدیگری زنگنه در وزارت نفت، از فجایع بسیاری، چون خسارت ۱۴ میلیارددلاری کرسنت، فروش اطلاعات نفتی ایران توسط توتال، نادیده گرفتن توان داخلی و ... را یاد میکنند. هانی هاشمی با لحنی طنز به محاوره انگلیسی زنگنه اشاره کرد و گفت: واتز یور نِیم؟ + مای نِیم ایز زنگنه بیژن. - اوه یِس؛ کرسنت_گِیت! - نایس تو میت یو؛ یو آر فِیمِس. یو آر دِ #برند.
جواد عابدی از فعالین سابق دانشجو در این خصوص، اما نوشت: روحانی میگه نام #زنگنه #برند است. برندی بالاتر از #کرسنت و IPC و #توتال و استات اویل و... مگه داریم.
رضا خسروی در ابتکاری جالب، از کمپوت، کنسرو و نوشابه انرژیزای این سه تن رونمایی کرد و نوشت: وقتی روحانی میگه بعضی وزیرای من برند هستن.
البته جنجالیترین وزیر روحانی، به اختلاف رای بسیار عباس آخوندی است. تندخویی علیه مردم، خبرنگاران، تصادف قطار و سوختن دهها تن و اظهارات عجیب در توجیه بیمه بودن کشتهشدگان، مزخرف خواندن و تعطیلی مسکن مهر و دهها نکته دیگر از جمله نقاط تاریک عملکرد اوست. مهدی مهری در همین خصوص نوشت: #آلمان خاک برسر برند جذاب جهانی زده (#بنز!). ما برند جذاب جهانی زدیم: را میره میخنده (#ظریف) را میره فوحش میده #آخوندی
امیر سرائی از فعالین دانشجویی هم با یادی از پخت غذای قطارهای ایرانی توسط آشپزهای اتریشی گفت: وزیر_برند یعنی به جای استفاده از شرکتهای ایرانی، از کترینگ اتریشی برای طبخ غذای قطار رونمایی کنی.
فاطمه مهربان با ذکر رفتار تند آخوندی نوشت: یادمون باشه هرچقدر بی ادب باشیم هرچقدر نون بیشتر ازسفره فقرا برداریم #برند محبوب تری میشیم مجلس بهمون رای میده.
و، اما ظریف! وزیر خارجه پرتلاش، اما بدنتیجهگیر حسن روحانی. برجام بزرگترین دستاورد حسن روحانی، نتیجه مذاکرات طولانی و متمادی ظریف بود. ناجی دانستن ظریف در مواقع بحرانی از حسن روحانی، پربیراه نیست. اما درخت برجام برخلاف پیشبینی دولت، به بار ننشست. باقی ماندن تحریمها و وضع تحریمهای جدید کار را به جایی رساند که به گفته سیف، دستاورد برجام تقریبا هیچ شد؛ و پس از سالها حسن روحانی، جواد ظریف و دیگر دستاندرکاران مذاکرات به نقض برجام و وضعیت بد اقتصادی که قرار بود با آن گشایشی اتفاق افتند، اعتراف کردند. این مساله، اما از دید کاربران توئیتر دور نماند. محمد اسماعیلنیا با انتشار تصویر زانو زدن ظریف در مقابل امیر کویت گفت: میگویند: #وزیر_برند فقط #برند_ظریف، شما بخوانید #کلاه_گشاد_برجام ...!
یکی دیگر از کاربران در مقایسهای طنز، مالدیو را برند فوتبال ایران دانست و نوشت: #مالدیو یک #برند فوتبالی عالی برای ما ایرانیااست ۱۷ تا گل، آقای گلی علی دایی و... بعضی #برندها اینجوریند.
سودا یالان، اما با انتشار تصویر عراقچی نوشت: #برند فقط خودم! بقیه هنوز #فاصله_فاحشی با برند شدن دارن.
مرتضی فاطمینژاد در خصوص عملکرد برند ظریف در توئیتر نوشت: میگم چرا وزارت خارجه غیر رفتن سوئیس کار خاصی نمیکنه و فعالیت نداره! نگو تمام وقتش رو ترافیک عکس گرفتن مردم با وزیر برند میگیره.