علی نوروزی، دبیر تشکل دانشجویی وصال دانشگاه آزاد شیراز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در شیراز، پیرامون نقش دانشجویان در استکبارستیزی گفت: دانشجویان از مهمترین اقشار یک جامعه و منشا تحولات و شکل گیری هستند، نقش دانشجویان در عرصههای مختلف فرهنگی و توسعه و ترویج ارزشها در دانشگاهها و جامعه تاثیر گذار خواهد بود.
وی افزود: روحیه استکبارستیزی در دانشگاهها همچنان باید حفظ شود. دانشجو در جامعه نقش محوری دارد و تقویت روحیه استکبار ستیزی لازمه رشد یک مجموعه دانشجویی است؛ دانشجویان طلایه دار حركت های پیشروانه، نوگرایانه جوامع خود هستند.
دبیر تشکل دانشجویی وصال دانشگاه آزاد شیراز در ادامه با اشاره به وظیفه دانشجویان برای زنده نگه داشتن آرمان انقلاب اسلامی بیان داشت: دانشجو موذن است و دانشجویان مظهر استکبار ستیزی و عدالت خواهی هستند؛ نقش دانشجویان در شکل گیری انقلاب بسیار مهم بوده است.
نوروزی بیان داشت: دانشجو با روشنگری و آگاه سازی می تواند جهت حفظ و صیانت آرمان های انقلاب، نقش خود را ایفا کند که خود از ارزش و اجر والایی برخوردار است؛ دانشجو باید محیط خود را بشناسد و بر آن محیط تاثیر گذار باشد و باتلاش و پشتکار خود شاهد رشد چشمگیری در عرصه های علمی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی باشیم.
وی با اشاره به صحبت های اخیر برخی این روزها اعلام می کنند که تسخیرلانه جاسوسی آمریکا اشتباه بود، گفت:خوب یک مقدار باید برگردیم به گذشته، تسخیر لانه جاسوسی انقلابی دیگر بود.
دبیر تشکل وصال دانشگاه آزاد شیراز افزود: باید در نظر داشت که آمریکا سابقه دیرینه ای در ظلم و تعدی به مردم کشورمان چه در دوران قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب داشته است، این حرکت دانشجویان بدون کوچکترین جنایت و خونریزی انجام شد، بعضی ها به اسم روشنفکری دوست دارند از حقایق چشم پوشی کنند.
نوروزی بیان داشت: اگر تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان صورت نمی گرفت، وضعیت فعلی ما به این شکل نبود؛ نباید با استفاده از کلمه روشنفکری، ارزش ها و رشادت ها را تحریف کرد؛ تضعیف روحیه استکبار ستیزی مانع رسیدن به آرمان ها خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به ملاک و معیار استکبار و چگونگی استکبارستیزی گفت: بهترین ملاک استکبارستیزی عاشورا و بهترین معیار فرمایشات مقام معظم رهبری خواهد بود که با هوشیاری و درایت خود و حفظ روحیه استکبار ستیزی که از آرمان های اصلی جامعه هست، در تمامی عرصه ها قدم برداریم.