دبیر انجمن علمی دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: چند بعدی کردن محیط دانشکده و پرداختن به فعالیتهای فوق برنامه در زمینه فرهنگی از اهداف مهم انجمن علمی این دانشکده است.
هومن توکلی زاده دبیر انجمن علمی دانشکده شیمی در دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص معرفی این انجمن گفت: انجمن علمی متشکل از ۷ عضو، ۵ نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل است و همچنین این انجمن ۵ کمیته «نشریه، عصرانه، پایشی، بازدیدها و کارگاهها، فراشیمی» دارد که هر کدام وظایف مربوط به خود را در انجمن دنبال میکنند.
وی بااشاره به فعالیت هر کمیته در انجمن تصریح کرد: وظیفه کمیته نشریه چاپ نشریه «اکسیر»، کمیته عصرانه برگزاری برنامههای دانشکده با مباحث علمی است که دانشجویان به گفتگو راجع دستاوردهای علمی میپردازند و در پایان جلسه به پرسشها، پاسخ میدهند و همچنین کمیته پایشی وظیفه دارد که به دانشجویان فارغ التحصیل باتوجه به رشته تحصیلی بازار کار مناسب در محیطهای آکادمیک و محیطهای صنعتی معرفی کند.
توکلی زاده در ادامه افزود: کمیته بازدیدها و کارگاهها برگزاری بازدیدهای علمی را بر عهده دارد و کمیته فراشیمی نیز تلاش میکند تا فعالیتهای دانشجویان در دانشکده را از رشته شیمی خارج کند و آنان را به ایده پردازی و کارآفرینی سوق دهد.
وی چند بعدی کردن محیط دانشکده را از اهداف انجمن علمی برشمرد و گفت: چند بعدی کردن محیط دانشکده و پرداختن به فعالیتهای فوق برنامهای در زمینه فرهنگی از اهداف مهم انجمن علمی دانشکده شیمی در دانشگاه صنعتی شریف است.
دبیر انجمن علمی دانشکده شیمی در خصوص فعالیتهای انجام شده در انجمن اظهار کرد: چاپ نشریات، برگزاری دورههای عصرانه و برنامههای فراشیمی و بازدیدهای آموزشی و علمی فعالیتهای انجام شده در انجمن بوده و همچنین معرفی آزمایشگاهها برای تیمهای دانشجویی و افزایش فعالیتهای بین دانشگاهی و جلسه با دبیران انجمنهای علمی دانشگاههای بهشتی و الزهرا جهت همکاری در برنامههای مشترک از برنامههای درنظر گرفته شده برای آینده انجمن است.
توکلی زاده با تاکید بر اینکه بودجه ۶ میلیونی برای برگزاری برنامههای دانشگاه کافی نیست، افزود: در طول سال تحصیلی بودجه اختصاص داده شده برای انجمن کافی نیست و برای برگزاری مراسماتی مانند جشن ورودیهای دانشگاه و همچنین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان، همه بودجه انجمن صرف میشود و طبیعتا برای برگزاری برنامههای آموزشی مشکلاتی به وجود میآیند.