معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: برنامه فرهنگی نیازمند بازنگری مستمر است و با یک برنامه نمیتوان در زمان زیادی به تمام مشکلات حوزه فرهنگ دانشجویی پاسخ داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، غلامرضا غفاری در جمع مدیران و کارشناسان دفاتر سیاستگذاری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها، با تقسیم بندی عرصه فعالیت فرهنگی به دو بخش اهداف و عملکرد افزود: اهداف مدیریت فرهنگی در دانشگاهها در قالب قوانین و آیین نامهها ابلاغ شده است و در زمینه عمل و کردار است که ما میتوانیم با بحث و تبادل نظر روش اجرایی مناسب را انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: در مسئله انتخاب روش اجرایی در مدیریت فرهنگی، امکانات مادی و نیروی انسانی از بحثهای اصلی است، ولی مهمتر از امکانات مادی، شناخت محیط اجتماعی است.
معاون فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد: بخشی از شناخت محیط دانشگاه، شناخت نظری است، ولی شناخت تجربی از فضای کالبدی دانشگاه و نگرش و اندیشه دانشجویی نیز اهمیت بالایی دارد.
وی افزود: فعالیت فرهنگی نسبت به سایر فعالیتهای دانشگاهی مانند امور آموزشی و پژوهشی بیشتر در معرض دید دانشگاهیان و مردم قرار دارد که این ویژگی در کنار حسنی که دارد آسیبی نیز دارد و آن اینکه گاهی حساسیت بالا و قضاوتهای زودهنگام باعث ناتمام ماندن برخی از برنامهها میشود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تجربه دانشجویان در فعالیتهای فرهنگی به دلیل نقش رسانهای دانشجو در جامعه به جامعه منتقل میشود و در زندگی پس از دانش آموختگی نیز جریان دارد بنابراین امور فرهنگی دقت ویژهای میطلبد.
وی تاکید کرد: داشتن هرگونه نگرش خطی و محدود، کمکی به حل مسائل فرهنگی و دانشجویی نمیکند و ضرورت دارد به اندیشه ها، سلایق و خرده فرهنگهای دانشجویی داخل دانشگاه توجه شود.
غفاری افزود: برنامه فرهنگی نیازمند بازنگری مستمر است و با یک برنامه نمیتوان در زمان زیادی به تمام مشکلات حوزه فرهنگ دانشجویی پاسخ داد.