به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه تهران؛ سید محمد مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران در نشست با اعضای هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، با تاکید بر اینکه پیشرو بودن این دانشگاه باید در همه بخشهای علمی، اخلاقی، ارزشی و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد، گفت: موضوع محوری که شایسته است در تمام فعالیتهای دانشگاهی مورد توجه قرار دهیم، ناظر بر عمل به رسالت اصلیمان و پاسخگویی به نیازهای جامعه و باز کردن گرهای از مسائل و مشکلات جامعه است.
مقیمی در بخش دیگر سخنانش در تشریح برنامههای چابکسازی در دوره جدید مدیریتی دانشگاه، اظهار کرد: چابکسازی باید از ستاد دانشگاه شروع شود و در این راستا باید اختیارات را به صف تفویض کرد. گروههای آموزشی، هویت اصلی دانشگاه هستند و اصلاً عنوان و هویت ما به عنوان عضو هیأت علمی با گروههای آموزشی گره خورده است؛ بنابراین لازم است علاوه بر توسعه گروهها، اختیارات را در بدنه اجرایی و صف دانشگاه جاری و ساری کنیم.
وی در زمینه انتظارات از دانشگاه کارآفرین نیز اظهار کرد: در بحث دانشگاه کارآفرین لازم است حرکات و فعالیتهایمان در راستای پاسخ به نیازهای جامعه تنظیم شود و رفع مشکلات و مسائل کشور به عنوان مبنای حرکتمان در دانشگاه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در دانشگاه سنتی، صحبت از این بود که دانشگاه در ارتباط با اشتغال فارغالتحصیلان چندان مسئولیتی ندارد؛ اما این گزاره در دانشگاه کارآفرین منسوخ شده است. انتظار از دانشگاه کارآفرین این است که دانشگاه ضمن انجام کار عملی، مسئولیتپذیر باشد و جامعه بتواند از علم نافع بهره ببرد.
سرپرست دانشگاه تهران در پی ارائه گزارش رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره رشته گرایشهای مقاطع مختلف این دانشکده، اظهار کرد: لازم است تحول و بازنگریهایی که در رشتهها اتفاق افتاده است، سرعت بیشتری بگیرد و با کیفیت بیشتری هم انجام شود. یکی از انتظارات در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری ناظر بر توسعه رشتههای این حوزه است.
مقیمی افزود: در دانشگاه کارآفرین لازم است رشتهها و دانشکدههایمان را با نیازهای روز متناسبسازی کنیم. به عنوان نمونه در حوزه نفت میتوانیم رشتههای میانرشتهای بین نفت و حوزههای دیگر اعم از مدیریت، مالی اقتصادی، بازاریابی بینالمللی، حقوقی، مدیریتی و حتی جامعهشناسی و روانشناسی تعریف کنیم.
سرپرست دانشگاه تهران در پایان از طراحی الگوی ارزیابی جامع از نظام مدیریت دانشکدهها توسط اداره کل تحول سازمانی دانشگاه و ارزیابی دانشکدهها در برش زمانی هر شش ماه یکبار خبر داد.