به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، سید مهدی دهنوی امروز در نشست خبری نخستین همایش ملی بازاریابی، فرصتها و چالشها در دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی بیان داشت: کارکرد حوزه بازاریابی در اکثر مواقع در اقتصاد دیده میشود؛ اما بازاریابی ارتباط موثری با فرهنگ کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه چنانچه در حوزه اقتصاد فعالیتی انجام شود؛ اما در زمینه فرهنگی آن اقدامی صورت نگیرد متضرر خواهیم شد، ادامه داد: در این همایش خواهان ایجاد یک گفتمان سازی در حوزه اقتصاد و فرهنگ هستیم.
دبیر کمیته مدیران این همایش افزود: در کشوری زندگی میکنیم که بخش مهمی از اقتصاد در دستان دولت است؛ بنابراین مدیران دولتی در چنین همایشهایی باید حضور موثری داشته باشند.
دهنوی با بیان اینکه 85 درصد صنایع خراسان رضوی در دست شرکتهای خصوصی است، مخاطب جدی همایش را بخش دولتی دانست و بیان داشت: خروجی این همایش در قالب مقاله خواهد بود که امید است بخش دولتی حمایتهای لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: طی آسیب شناسی که از همایشها صورت گرفته مشاهده شد این همایشها یا آکادمیک بوده و یا صرفا کاربردی؛ از این جهت در این همایش بر این شدیم ساختار را به گونهای برنامه ریزی کنیم که در این همایش از تجربیات مدیران بهره گیریم؛ از این رو در این زمینه کمیته پیگیری را راه اندازی کردیم.
صنعت بازایابی یک نیاز اقتصادی است
دبیر کمیته مدیران، رسانه را در این مسیر یک مطالبهگر در راستای اهداف همایش دانست و خاطرنشان کرد: امروز نگرانیهایی در خصوص قدرت مقاومت اقتصاد وجود دارد به همین دلیل در این همایشها درصدد هستیم اقتصاد را مقاوم سازی کنیم تا آسیب نبیند و در این راستا حوزه بازاریابی را محور اقتصاد مقاومتی دیدهایم.
دهنوی تاکید کرد: شان کشور ایران نیست که همایشها پیرو دانشهای سایر کشورها باشند، بلکه باید پایه دانش مورد نیاز خود را خود بسازیم.
وی گفت: در آیندهای نزدیک سازمانها نخواهند توانست بدون بازاریابی در عرصه اقتصاد فعالیت کنند. صنعت بازایابی یک نیاز اقتصادی است که باید به بعد علمی آن نیز توجه شود البته شکی نیست که موضوع بازاریابی نیز باید نهادینه شود.