به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مازندران، کارگاه آموزشی آشنایی با فنون تدریس، امروز برای اعضای هیات علمی جدید الاستخدام دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
مباحثی همچون یادگیری و تاثیر روش تدریس در یادگیری، انواع هوش و روش های ارتباط با دانشجویان در موضوع یادگیری، هوش تاکیدی و روش تدریس توسط دکتر ابراهیم صالحی عمران استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه مازندران ارائه گردید.
در این کارگاه محمد بخشی، معاون آموزشی دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم به اساتید گفت: همه ما نیاز به تمرین و ممارست داریم و روش های تدریس روز به روز در حال تغییر است، باید سعی کنیم تا دانش روز را در این زمینه کسب کنیم.
وی افزود: این کارگاه در راستای توانمندسازی اعضای هیئت علمی علمی جدید الاستخدام دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، برگزار شد.
بخشی با تاکید بر سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی بابل را از اولویت های برنامه راهبردی دانشگاه دانست و گفت: معاونت آموزشی دانشگاه در جهت تحقق اهداف برنامه راهبردی اقدام به تدوین و ارائه راهکارهایی کرده است که یکی از این راهکارها تقویت و توانمندسازی اعضای هیات علمی در موضوع تدریس از طریق برگزاری چنین کارگاه هایی می باشد.
در ادامه این کارگاه ابراهیم صالحی عمران، استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه مازندران به بررسی روش هاي تدريس سنتي و نوين و همچنین به ارائه مهمترين تئوري هاي يادگيري در تدريس پرداخت.
وی با بیان این که معلم و استاد یکی از ارکان اساسی نظام های آموزشی در دنیا هستند، گفت: توفیق یا شکست برنامه ها و فعالیت های نظام آموزشی هر کشوری به معلمان آن بستگی دارد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه تدریس یک فعالیت آموزشی است که با حضور معلم در کلاس درس اتفاق می افتد، به چهار ویژگی تدریس اشاره کرد و افزود: تعامل بین اساتید و دانشجویان، فعالیت بر اساس اهداف معین و از پیش تعیین شده، طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات و ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری، از ویژگی های مهم تدریس هستند.
استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه مازندران در ادامه به شیوه برخورد با دانشجویان و خانواده های آنان و جذب آنها توسط اساتید دانشگاه گفت: برخورد واقعی و صادقانه با دیگران، پذیرفتن دیگران و نثار محبت به آنان، گوش دادن به حرف دیگران و غیره از جمله شاخصه های مهارت در برقراری ارتباط و مناسبات شخصی با دیگران است.
صالحی عمران در پایان خطاب به اساتید دانشگاه تاکید کرد: مطالب درسی را با دقت سازمان دهید، توضیحات خود را کاملا روشن ارائه دهید و نسبت به موضوع درسی از خود اشتیاق و علاقه نشان دهید که این موارد در امر آموزش بسیاراثر بخش هستند.
لازم به ذکر است، اعضای هیات علمی حاضر در کارگاه نیز به ارائه نقطه نظراتشان پرداختند و در پایان با اهدای لوح سپاس به ابراهیم صالحی عمران از زحمات ایشان تقدیر به عمل آمد.