به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور؛ مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی برای توسعه کسب و کارهای بینالمللی اقدام به ایجاد خانههای نوآوری و صادرات فناوری ایرانساخت در دیگر کشورها، ارائه مشاورههای صادراتی و فراهم کردن ابزارهای تبلیغاتی کرده است تا به کمک آنها، مسیر توسعه صادرات محصولات و خدمات دانشبنیان به دیگر کشورها را تسهیل کند.
بر اساس همین برنامه جامع، سال گذشته بیش از ۳۹۰ نفر آموزشهای صادراتی دریافت کردند. کاری که کمک کرد تا این افراد و شرکتهای روشهای درست بازاریابی و شناخت منطقی از بازار هدف را بیابند و صادراتی موفق داشته باشند. همین آموزشها سال گذشته منجر به کسب استانداردها و مجوزهای بینالمللی برای ۱۳ شرکت شد.
در زمینه تهیه ابزارهای تبلیغاتی نیز مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی کرد تا این ابزار را در اختیار شرکتهای متقاضی قرار دهد. این ابزار نیز سال گذشته در اختیار ۱۱۳ شرکت قرار گرفت.
افزایش و گسترش مرزهای فروش و خدمات شرکتها موجب رشد و توسعه آنها میشود. وجود مشتریان زیاد و فروش کالاها و خدمات ارائه شده دیگر محدود به مرزهای داخلی نمیشود. بر همین اساس شرکتها سعی میکنند در بازار بین الملل حضور داشته باشند.
حضور در صحنه بینالمللی میتواند امکان تهیه و گسترش تولید را برای شرکتها فراهم آورد. دسترسی به مواد خام بیشتر و ارزانتر و دسترسی به نیروی کار سایر کشورها که شاید بتواند در توسعه اهداف شرکت موثر باشد همگی با حضور در عرضه بین الملل امکان پذیر است. اما برای این منظور تبلیغات نقش موثری را در بازار بین الملل بازی میکند. به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش میکند ابزارهای تبلیغات موثر را در اختیار این شرکتها قرار دهد و بازار آنها را توسعه دهد.