به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از ورج، اسنپ اینک قصد دارد حدود ۱۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کند، زیرا این شرکت همچنان با کاهش بازار تبلیغات دیجیتال رو به رو است.
این شرکت در ابتدای سال ۲۰۲۳ حدود ۵ هزار و ۳۰۰ کارمند داشت و در سال ۲۰۲۲ تعداد ۲۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کرده بود. اسنپ در سال ۲۰۲۳ تعداد ۳ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرد.
این شرکت در تلاش بوده تا محصولات بیشتری مانند عینک واقعیت افزوده و پهپادهایی را معرفی کند، اما آنها نیز با اقبال مشتریان مواجه نشدند. حتی سرویسهایی که در اسنپ چت راه اندازی شده اند، مانند اسپات لایت شبیه به تیک تاک و سرویس اشتراک اسنپ چت پلاس نیز نتوانستند با سرعتی که شرکت انتظار داشت رشد کنند.
این شرکت در سالهای اخیر با چالشهایی مانند رقبا و رسانه مواجه بوده است. درآمد شرکت در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۲۳ افزایش یافت، اما پس از دو فصل رو به کاهش گذاشت. این شرکت اعلام نکرده که اخراجها در کدام بخش متمرکز خواهند شد.
ایوان اشپیگل، مدیر عامل اسنپ اینک، اهداف بلندپروازانهای را برای سال ۲۰۲۴ این شرکت تعیین کرده است. این شرکت امیدوار است که تا اکتبر (مهر-آبان) کاربران روزانه را حدود ۱۷ درصد و درآمد تبلیغات را تا ۲۰ درصد افزایش دهد و تعداد مشترکان اسنپ چت پلاس را از ۷ میلیون فعلی ۲ برابر کند.