به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مصطفی صالحی مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان، گفت: سازمان امور دانشجویان در ارزیابی دوره یازدهم کیفیت خدمات در راستای توسعه و استقرار دولت الکترونیکی، رتبه ۲۸ ملی را در میان دستگاههای پرمخاطب کشور و در بین ۱۶۸ دستگاه اجرایی کل کشور، رتبه ۴۱ را کسب نمود.
وی با بیان اینکه امتیاز این سازمان نسبت به دوره گذشته افزایش مناسبی یافته است؛ افزود: با این که تعداد کل دستگاههای مشمول ارزیابی از ۱۶۴ به ۱۶۸ در دوره جدید افزایش یافته است، رتبه سازمان با ارتقای ۲۱ پلهای به ۴۱ رسیده است.
مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در این میان رتبه سازمان در شاخص شفافیت و دسترسی پذیری بودن اطلاعات (دولت شفاف) همچون دور قبل رشد محسوسی داشته و امتیاز ۹۰ ٪ را کسب کرده است. همچنین در محور دولت یکپارچه و هوشمند امتیاز سازمان با ۴۲ درصد رشد، افزایش چشمگیری داشته است.
دکتر صالحی با بیان اینکه درجه کیفی ارائه خدمات الکترونیکی از سوی سازمان امور دانشجویان در ارزیابی اخیر در سطح خوب دستهبندی شده است؛ اظهار کرد: ۱۰۰ درصد خدمات سازمان با بیش از ۶۲ زیرخدمات، طبق برنامه مصوب الکترونیکی شدهاند.
وی تصریح کرد: این تعداد خدمات معادل نیمی از کل فرایندهای الکترونیکی شده در سطح نهاد اصلی مرتبط (۱۰ دستگاه زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) میباشد.