به گزارش «خبرگزاری دانشجو» از مشهد،دکتر مهدی ریاضی امروز در اختتامیه نخستین همایش میانرشته ای آموزش و یادگیری زبان در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این نکته که رشتهی زبان شناسی کاربردی از نظر بسیاری از متخصصین این زمینه حوزه ای میانرشته ای محسوب میشود، گفت: محققین رشتهی زبان شناسی کاربردی از علوم مختلفی نظیر روان شناسی، جامعهشناسی، زبان شناسی بهره می برند.
استاد دانشگاه مکو آری استرالیا بیان داشت: بسیاری از رشته های دانشگاهی از روش های کمی و کیفی بهره می برند اما محققین زبان شناسی کاربردی که این دو روش را بهشکلی تلفیقی استفاده میکنند، بر اطلاعات و دانش های خود بیش از دیگران می افزایند و این دانشها را بر بدنهی جامعهی زبانی و علمی کشور و جهان تزریق میکنند.
برنامهریزی های بیشتری باید برای ارتقاءتحصیلات دانشگاهی صورت بگیرد
در ادامه دکتر محمودرضا عطایی بیان کرد: در زبان عامه فرد باسواد به شخصی اطلاق می شود که توانایی هایی نظیر حساب، ریاضی، خواندن، نوشتن را داشته باشد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تهران گفت: امروزه نوعی نوین از سواد و اطلاعات در محافل دانشگاهی مطرح شده است که شامل مهارت هایی از قبیل تفکر منتقدانه،درک متون علمی و نگارش بوده و سبب افزایش اهمیت سواد دانشگاهی می شود.
عطایی با بیان این نکته که اهمیت آموزش سواد دانشگاهی به تمام زبان ها روز به روز بیشتر درک می شود، تصریح کرد: برنامه ریزان تحصیلی به دلیل تعداد بالای دانشجویان و پرورش دانشآموزان مستعد به تحصیلات دانشگاهی باید نسبت به تحقق این امر هر چه بیشتر تلاش کنند.