مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: گروههای برنامه ریزی سطح یک و دو موظف اند نیروها را بر اساس بازار کار و تربیت نیروی کار ماهر تربیت کنند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در دومین نشست معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاههای کشور که صبح امروز در وزارت علوم، برگزار شد گفت: طرح مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی بسیار مهم است و قرار است دانشگاهها در این عرصه فعالیت کنند، هدف دانشگاهها آینده گزینی دانشجویان است تا در آینده بتوانند در شغل مناسبی فعالیت کنند.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: گروههای برنامه ریزی سطح یک و دو موظف اند نیروها را بر اساس بازار کار و تربیت نیروی کار ماهر تربیت کنند در این راستا برنامه درسی باید صحیح اجرا شود و متناسب با برنامه ریزیهای درسی و شایستگیهای حرفهای دانشجویان از آنان انتظاراتی داشت.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در ادامه اظهار کرد: از اهداف دیگر این طرح میتوان به روزآمد سازی و ارتقای کارآمدی برنامههای آموزشی از طریق ترکیبهای پیشرفته دانش بشری در تراز ملی اشاره کرد.
وی با اشاره به برنامههای چهارگانه طرح آیین نامه ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان گفت: برنامههای چهارگانه طرح آیین نامه ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی پیوسته دانشگاه عبارتند از: اجرای کامل و دقیق جنبههای علمی و کاربردی برنامههای درسی جاری، طراحی و ارائه دروس اختیاری متناسب با نیازهای جامعه، اجرای اموزشهای فرا برنامهای برای اماده سازی اشتغال پذیری دانشجویان، رصد وضعیت اشتغال دانش اموختگان هرکدام از رشتههای موجود در دانشگاه است.
آهنچیان افزود: این طرح در دو سطح ستاد و دانشگاه براساس اقدامات تعیین شده درون بخشی و برون بخشی انجام خواهد شد در سطح ستاد گروه مهارت افزایی وکارورزی در معاوت اموزشی وزارت عتف تشکیل و برنامه ریزی، سا زماندهی، راهبردی و نظارت بر حسن اجرای طرح را بر عهده دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: طرج جامع مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی در شورای معاونان وزارت علوم در تاریخ ۹ تیرماه ارائه شد و به تصویب رسید و وزارت علوم وظیفه اجرا و نظارت این طرح را دارد
آهنچیان در پایان اظهار کرد: چشم انداز طرح اصطلاح روند توسعه آموزش عالی از طریق بازگشت به ارتقای کیفیت آموزش در دوره کارشناسی است و آمارها نشان میدهد که نسبت به سال ۸۵ تعداد دانشجویان دکترا حدود ده برابر شده و به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.