مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی در حاشیه افتتاحیه شبکه روستایی «روستاکالا» گفت: گروههای جهادی فعال و با سابقه به این نتیجه رسیدهاند که بیشترین تمرکز باید روی معیشت مردم و تقویت کسب و کارهای روستایی باشد.
صادق مفرد، مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی در حاشیه افتتاحیه شبکه روستایی روستاکالا در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: گروههای جهادی فعال و با سابقه، به این نتیجه رسیده اند که بیشترین تمرکز باید روی معیشت مردم و تقویت کسب و کارهای روستایی باشد. یکی از کارهایی که ما در حوزه روستا میتوانیم انجام دهیم تقویت بازار مناطق روستایی است.
وی افزود: در بحث تقویت بازار شبکه روستایی یک شبکهای به نام «روستاکالا» توسط گروههای جهادی شکل گرفته که کار آن حمایت از کالای روستایی است، که هر کالایی را شامل این موضوع نمیکند. کالاهایی اورگانیک که شامل استانداردهای لازم هستند توسط این شبکه شناسایی و وارد شبکه فروش میشود.
مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی تصریح کرد: در سایت روستاکالا نیز فروش محصولات این فروشگاه به صورت مجازی فراهم شده و قرار است این شبکه در سطح کشور گسترش پیدا کند. چه از نظر تامین کننده و چه از نظر عرضه کننده.
مفرد ادامه داد: عمده محصولات ما در مناطق محروم و صعب العبور کشت میشوند و عمدتا محصولات نابی هستند که دلالها و واسطهها نمیتوانند به آن دست پیدا کنند؛ چرا که برای آنها صرفه اقتصادی ندارد، اما گروه جهادی به دلیل اینکه شبکه گستردهای در تمام مناطق محروم دارد میتواند مردم و کالاهای خوبشان را شناسایی کند.
وی گفت: برای شروع کار از کالاهای محدودی شروع کردیم؛ اما ذره ذره که این شبکه قرار است رشد پیدا کند هم بر تعداد کالاها، تعداد عرضه کنندهها و تعداد گروههای جهادی که در این زمینه فعالیت میکنند، اضافه میشود و در واقع بیشتر بر پایه فعالیت گروههای جهادی میچرخد.
مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی تصریح کرد: منظور ما از گروههای جهادی تنها گروههایی که اردو میبرند، نیست؛ بلکه تمام گروههای دغدغه مندی که در مناطق محروم با ادبیات انقلاب اسلامی فعالیت میکنند و در این فضاها کار میکنند را شامل میشود.