به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پنجره ملی خدمات دولت هوشمند که امروز (سه شنبه) با هدف بررسی ارایه خدمات وزارت صمت برگزار شد با اشاره به اینکه مطابق بند ج تبصره ۷ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: در قانون برنامه سال جاری نیز تا آبان ماه باید ۱۰۰ درصد خدمات دستگاهها به صورت الکترونیکی ارایه شود و تا پایان آذرماه باید همه استعلامات به صورت برخط ارایه و تا پایان دیماه نیز ۲۰ درصد خدمات دستگاهها باید هوشمندسازی میشد.
بنابه این گزارش، در جلسه امروز میثم لطیفی رییس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان دولت گفت: در این سامانه از طریق کد استخدامی و کد ملی، مشخصات کارمندان در این سامانه در سطح استان و شهرستان وجود دارد و از طریق چاپ کیوآرکد امکان نظرسنجی برای ارباب رجوع فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه قرار است این کد در اندازه نصف کاغذ آ ۴ برای همه کارکنان چاپ و در محل کار آنها در معرض دید عموم نصب شود، افزود: تاکنون برای ۸۵۰ هزار نفر از کارکنان این کد برقرار است و باید برای همه کارکنان دولت این کد صادر شود.
لطیفی با اشاره به پیگیری ادارات استانی و شهرستانی برای انجام این اتفاق، تصریح کرد: ارباب رجوع با اسکن QR code کارمند مورد نظر وارد سامانه میشود و به چهار سوالی که از او پرسیده میشود، پاسخ میگوید و در نتیجه میزان رضایتمندی ثبت شده از مردم از طریق داشبوردهایی در اختیار روسای دستگاهها و در نتیجه رییس جمهوری قرار دارد و در لحظه میزان رضایتمندی مردم برای هر دستگاه اجرایی قابل رویت است.
معاون رییس جمهوری در مواقعی که این بارکد در محل کار هر کارمند نصب نبود، توضیح داد: برای این کار از امروز یک امکان در پیام رسان بله ایجاد شده است تا مردم بتوانند گزارشهای مربوط به عدم نصب این بارکد را به سازمان امور استخدامی و اداری منعکس کنند.
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور سامانه نظرسنجی از کارکنان دولت را بر اساس یکی از رویکردهای دولت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: بدین ترتیب با کمترین هزینه، ساده و در دسترس نظرات مردم را پیرامون خدماتی که دولت ارایه میکند، ثبت میشود که باید به مرور زمان استفاده از آن فراگیر شود.