جشنواره صدف با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برای تجمیع فرصتهای کارآموزی شرکت فناور، دانش بنیان و استارتآپ برگزار میشود.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، جشنواره کارآموزی صدف با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و توسط موسسه دانشکار و با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت فناور، دانش بنیان و استارتآپ ۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد برگزار میشود.
این جشنواره در چهار استان تهران، البرز، اصفهان و یزد برگزار میشود و بیش از ۳۰۰ شرکت آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره و تعریف فرصتهای کارآموزی اعلام کردهاند. دانشجویان و فارغالتحصیلانی که مایل به گذراندن دوره کارآموزی (رسمی یا غیر رسمی) برای کسب تجربه و مهارت هستند میتوانند پس از تکمیل رزومه، انجام آزمونهای شخصیتشناسی و مشاهده فیلمهای آموزشی ویژه برای موفقیت در مصاحبههای شغلی و کارآموزی، در بازه زمانی مشخص شده برای این فرصتها رزومهی خود را ارسال کنند.
ثبت نام کارفرمایان (۲۰ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت)، ثبت فرصتهای کارآموزی (۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت)، نمایش فرصتهای کارآموزی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان (۲۰ اردیبهشت)، آغاز جشنواره و امکان ارسال رزومه برای شرکتها (۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد)، بررسی رزومهها توسط شرکتها (۲۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد) وشروع کارآموزی افراد تائید شده (از اواخر تیر ماه) به ترتیب از جمله مراحل اجرای این جشنواره است.
امروزه بیکاری، مشکلی است که بسیاری از دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاهی با آن مواجه هستند. در واقع بسیاری از آنها اندوختهی چندانی از دانشگاه کسب نکردهاند که با آن نظر کارفرمایان را به خود جلب کنند. از طرفی با بررسی دقیق صنایع به این نکته میرسیم که آنها نیز در یافتن نیروی انسانی توانمند و دارای مهارتهای شغلی، با مشکل روبهرو هستند.
به همین منظور کارآموزی، میتواند راهحلی مناسب برای توانمندسازی دانشجویان و کسب تجربه آنها باشد. با توجه به اینکه پروژههای کارآموزی متناسب با نیاز روز صنعت و بسیار کاربردی تعریف میشوند، در آیندهای نزدیک میتواند نیروهایی جوان، باانگیزه و توانمند در زمینههای مورد نیاز صنعت را پرورش دهد. در واقع کارآموزی میتواند گامی در جهت تحول نظام آموزشی و تزریق نیروی انسانی جوان و با انگیزه به صنعت باشد.
در همین راستا و برای حضور تعداد بیشتری از شرکتها در جشنواره کارآموزی صدف، کمپینی با عنوان هر شرکت یک کارآموز راه اندازی شده است. این کمپین با توجه به این اطلاعات آماری دقیق دربارهی تعداد بالای افراد بیکار فارغالتحصیل و از سوی دیگر تعداد بالای شرکتهای فعال در کشور به این نکته اشاره دارد که اگر سالانه هر شرکت حداقل یک کارآموز جذب کرده و بستر توانمندسازی او را فراهم کند در آینده نزدیک شاهد اتفاقی بزرگ در صنعت با تزریق نیروی انسانی جوان خواهیم بود.