به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در کنیابه عنوان نخستین پایگاه صادراتی محصولات دانشبنیان ایرانی در قاره آفریقا با تمرکز بر توسعه بازار صادراتی محصولات فناورانه، بستر مناسبی جهت تسهیل روابط تجاری دو کشور ایجاد کرده است.
مرکز iHiT با توجه به شناخت عمیق از نیازها و ترجیحات بازار کنیا به عنوان دروازه ورود به شرق آفریقا، با ارائه خدمات تخصصی مطالعه بازار، بازاریابی و فروش محصولات شرکتها و استارتاپهای ایرانی، فرصت بی نظیری را جهت ورود به بازارهای بین المللی در اختیار علاقمندان میگذارد.
این مرکز با ایجاد زیستبومی برای خلق محصول و خدمت از ایدههای نوآورانه به عنوان حامی و پشتیبان فعالان این حوزه نقش آفرینی میکند و با فراهم کردن فضای فیزیکی و همکاری با تیم برگزار کننده خدماتی، چون بستر برنامهریزی، راهبری، فضای کار اشتراکی، میزبانی، آموزش و راهنماییهای لازم را به تیمها و افراد صاحب ایده ارائه میکند.
علی بنی عامریان، مدیرعامل خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در کنیا حجم صادرات دانشبنیان به کنیا را بیش از یک میلیون دلار اعلام کرد و افزود: خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا با ارائه خدمات صادراتی متنوع و متخصصانه به عنوان یک راهبرد کلیدی در توسعه تجارت بینالمللی ایران شناخته میشود. این مرکز با تمرکز بر توسعه بازارهای صادراتی و ایجاد فرصتهای جدید به شرکتهای دانشبنیان ایرانی کمک میکند تا در بازارهای جهانی به ویژه در کنیا، به عنوان دروازهای به شرق آفریقا، موفقیتهای چشمگیری کسب کنند.
وی ادامه داد: مرکز با درک عمیق از نیازهای بازار و با ارائه راهکارهای نوآورانه، به شرکتهای ایرانی کمک میکند تا در مسیر صادرات به کنیا و شرق آفریقا، موانع را پشت سر بگذارند و به موفقیتهای بزرگ دست یابند. آی هیت کنیا با تاکید بر کیفیت و استانداردهای بینالمللی به شرکتها در دستیابی به استانداردهای لازم برای ورود به بازارهای جهانی یاری میرساند.
بنی عامریان، آی هیت کنیا را به عنوان یک شریک تجاری مطمئن برشمرد که با ارائه خدماتی جامع و متنوع، نقشی حیاتی در توسعه تجارت بینالمللی ایران ایفا میکند و افزود: ما به شرکتهای ایرانی کمک خواهیم کرد تا با اطمینان و قدرت بیشتری در بازارهای جهانی رقابت کنند.
وی ضمن تاکید بر اینکه با آی هیت کنیا، آیندهای روشن در انتظار صادرکنندگان ایرانی است؛ عنوان کرد: این مرکز، با توجه به نیازهای مشتریان و بازار، خدماتی سفارشی و متناسب با نیازهای مختلف ارائه میدهد و به عنوان یک راهنمای قابل اعتماد در مسیر صادرات عمل میکند.
علی بنی عامریان، لازمه موفقیت در بازارهای بینالمللی را داشتن یک برنامهریزی دقیق و منسجم اساسی دانست و گفت: خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا با شناخت کامل و تخصصی از بازار کنیا و منطقه شرق آفریقا، به عنوان یک راهنمای قابل اعتماد برای شرکتها و استارتاپهای ایرانی عمل میکند.
مدیرعامل خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در کنیا، اظهار کرد: آی هیت با ارائه دادههای دقیق بازار و تحلیلهای تخصصی رقابتی به این شرکتها کمک میکند تا استراتژیهای ورود به بازار را با دیدی باز و اطلاعاتی جامع، تدوین و اجرا کنند. این رویکرد امکان پذیرش چالشها و فرصتهای موجود در بازار کنیا را فراهم میآورد و به شرکتهای ایرانی این امکان را میدهد که با اطمینان و اثربخشی بیشتری در این بازار جدید حضور پیدا کنند.
وی در پایان، برگزاری بیش از ۵۰ رویداد مشترک در حوزه فناوری و کارافرینی با سازمان ملل متحد، اتاق بازرگانی کنیا، دانشگاهها و موسسات آموزشی کنیا، استقرار بیش از ۳۵ استارتاپ ایرانی کنیایی و بین المللی در مرکز iHiT، انجام مطالعه بازار و امکان سنجی ورود محصولات ایرانی برای بیش از ۳۰ شرکت ایرانی در ۵ حوزه سلامت، کشاورزی، شیمیایی و پتروشیمی، IT و ساختمان، عقد قرارداد تجاری و ارائه خدمات صادراتی به بیش از ۲۰ شرکت ایرانی، برپایی دو دوره موفق پاویون ملی شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه سلامت کنیا در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، ثبت و رجیستر بیش از ۵۰ محصول تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت کنیا، اخذ گواهی GMP شرکتهای دارویی برای ۱۱ شرکت دانشبنیان ایرانی، ثبت دو داروی ضد سرطان ایرانی در وزارت بهداشت کنیا، نصب تجهیزات پزشکی دانش بنیان ایرانی در بیمارستانها و مراکز درمانی کنیا و صادرات چندین مورد ماده اولیه دارو و محصول نهایی به کنیا را از جمله دیگر دستاوردهای خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در کنیا خواند.